بازداشت پاول دوروف در فرانسه؛ درباره اتهام مالک تلگرام چه می‌دانیم؟

1:41 - 04 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۰۱۸
بازداشت پاول دوروف در فرانسه؛ درباره اتهام مالک تلگرام چه می‌دانیم؟
رسانه‌های محلی فرانسه اعلام کردند که مالک تلگرام درپی ورود به این کشور بازداشت شده است.

خبرگزاری میزان - رسانه‌های محلی فرانسه، شنبه شب، گزارش دادند که پاول دوروف، مالک تلگرام که از جمهوری آذربایجان به فرانسه سفر کرده بود، در فرودگاه بورژ و  هنگام پیاده‌شدن از هواپیمای شخصی‌اش بازداشت شده است.

دوروف ممکن است با اتهاماتی نظیر تروریسم در دادگاه فرانسه محاکمه شود.

دادگستری فرانسه: دلایل متعددی برای مجرم شناختن دوروف وجود دارد

دادگستری فرانسه اعلام کرد که دلایل متعددی از جمله امتناع تلگرام از همکاری با مقام‌های این کشور، دوروف را درگیر تعدادی از جرایم می‌کند.

در عین حال، برخی از رسانه‌ها ادعا کردند که این تاجر ممکن است به تروریسم، قاچاق مواد مخدر، کلاهبرداری و پولشویی متهم شود.

احتمال حبس ۲۰ ساله دوروف

سیریل آمورسکی، روزنامه‌نگار فرانسوی در این باره نوشت: دوروف که تابعیت فرانسه را دارد، با خطر ۲۰ سال زندان در این کشور مواجه است؛ موسس تلگرام باید عصر یکشنبه در دادگاه حاضر شود.

سفارت روسیه در فرانسه اقدام‌های لازم را برای روشن شدن وضعیت انجام داد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که سفارت این کشور در فرانسه اقدام‌های لازم را برای روشن شدن وضعیت انجام داده است؛ نمایندگان دوروف اطلاع دادند که هیچ درخواستی برای بازداشت او وجود نداشته است.

واکنش ماسک به بازداشت دوروف

ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی ایکس با هشتگ دوروف را آزاد کنید، به بازداشت مالک تلگرام واکنش نشان داد.

مدودوف: دوروف برای دشمنان روسیه غیرقابل پیش‌بینی و خطرناک است

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در واکنش به بازداشت دوروف نوشت: برخلاف مارک زاکربرگ که با اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) همکاری می‌کند، دوروف برای دشمنان روسیه غیرقابل پیش‌بینی و خطرناک است و هیچ شباهتی به ایلان ماسک یا مارک زاکربرگ ندارد.

وی در ادامه نوشت: وقت آن رسیده که بنیان‌گذار تلگرام بفهمد، سرزمین پدری را مانند زمان نمی‌توان انتخاب کرد؛ دوروف قصد داشت در دنیا مطرح شود و دور از وطن خود زندگی کند؛ او با این تصور که مشکلاتش مربوط به روسیه است، خاک وطن را ترک کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *