شناسایی سویه مرگ‌بار ویروس آبله میمون

13:39 - 03 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۹۳۳
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
شناسایی سویه مرگ‌بار ویروس آبله میمون
سویه مرگ‌بارتر ویروس آبله میمون در چند کشور از جمله کشورهای آفریقایی شناسایی شده و اوگاندا جدیدترین کشوری است که مواردی از ابتلا به این سویه را ثبت کرده است.

خبرگزاری میزان – نوع مرگ‌بارتر ویروس آبله میمون در حال شیوع در کشور‌های مختلف به‌ویژه کشور‌های آفریقایی است.

اوگاندا ۲ مورد جدید از سویه «clade ۱b» را گزارش کرده است.

وزارت بهداشت اوگاندا اعلام کرده که یکی از بیماران، راننده کامیون است و هر دو بیمار در بیمارستانی در جنوب پایتخت این کشور، در قرنطینه هستند.

کدام کشور‌ها ابتلا به آبله میمون را ثبت کردند؟

بوروندی، کامرون، آفریقای مرکزی، کنگو، غنا، ساحل عاج، کنیا، لیبریا، موزامبیک، نیجریه، پاکستان، فیلیپین، رواندا، آفریقای جنوبی، سوئد، تایلند و اوگاندا مواردی از ابتلا به سویه مرگ‌بار آبله میمون را گزارش کرده‌اند.

همچنین کامبوج می‌‎گوید که تلاش‌ها را برای نظارت و جلوگیری از ورود موارد مشکوک ابتلا به آبله میمون و سایر بیماری‌های ویروسی مانند آنفولانزای پرندگان افزایش می‎دهد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) این ویروس را یک «وضعیت اضطراری بهداشت عمومی بین‌المللی» اعلام کرد و در عین حال تأکید کرد که آبله میمون یک همه‌گیری نیست.

این دومین هشدار اضطراری مربوط به آبله میمون از سوی سازمان جهانی بهداشت در ۲ سال گذشته است.

اعتقاد بر این است که Clade۲ باعث بیماری خفیف‌تر می‌شود و میزان مرگ‌ومیر آن ۰.۲ درصد در مقایسه با ۳.۹ درصد برای clade ۱b است.

تاکنون هیچ کشوری در آمریکای شمالی یا جنوبی موارد جدید clade ۱b را گزارش نکرده است.

همچنین هیچ مورد تایید شده‌ای از clade ۱b در اقیانوسیه یا خاورمیانه وجود ندارد.

توصیه‌ها درباره آبله میمون

تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، در جلسه اطلاعات کشور‌های عضو، به شیوع آبله میمون در جهان، پرداخت و گفت: از زمان شیوع جهانی آبله میمون در سال ۲۰۲۲، بیش از ۱۰۰ هزار مورد تاییدشده این بیماری به سازمان جهانی بهداشت گزارش شده است.

وی با بیان اینکه این ویروس همچنان در سطوح پایین در سطح جهانی به گردش در‌می‌آید، اظهار کرد: منطقه آفریقا افزایش و گسترش جغرافیایی بی‌سابقه‌ای در زمینه ابتلا به این بیماری داشته است.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، تاکید کرد: دلیل اصلی تصمیم من برای اعلام وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با نگرانی بین‌المللی شناسایی سویه مرگ‌بار جدید بود و من توصیه‌های موقت را ۵ روز بعد صادر کردم.


انتهای پیام/



ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
0
0
خداوند به زودی ظالمان و ستمگران دنیا را زیر و رو خواهد کرد
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *