بورسیه دانشجویان رشته تربیت بدنی ایرانی در دانشکده صربستان

15:45 - 22 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۲۳۱
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
بورسیه دانشجویان رشته تربیت بدنی ایرانی در دانشکده صربستان
وزیر ورزش و جوانان ایران در ادامه سفر خود به صربستان با حضور در دانشکده ورزش و تربیت بدنی بلگراد با نمایندگان این دانشکده به گفتگو پرداخت.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، این دانشکده که در سال ١٩٣٧ افتتاح شده، یکی از پیشروترین دانشکده‌های ورزشی و تربیت بدنی دنیاست و بسیاری از دانشکده‌های تربیت بدنی و ورزش یوگسلاوی سابق در این رشته، از دانشکده بلگراد الهام گرفته‌اند.

رشته‌های علوم ورزشی، توانبخشی ورزشی و رشته جدید التاسیس ورزش کودکان در این دانشکده تدریس می‌شوند. رشته ورزش کودکان از سال ٢٠١٢ در این دانشکده تدریس می‌شود که بطور خاص رشته‌های ورزشی پایه توسط اساتید در این رشته ارائه می‌شود.

دانشکده ورزش و تربیت بدنی بلگراد دارای ۵۶ نفر اعضای هیأت علمی است و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد.

در این دیدار، وزیر ورزش و جوانان ایران با توصیف پیشرفت‌های علم ورزش در ایران گفت: ایران به لحاظ تربیت بدنی از سرآمد‌های آسیاست و در حال حاضر تعداد زیادی دانشجوی دکتری تربیت بدنی در ایران در گرایش‌های مختلف مشغول تحصیل هستند و در مجموع استقبال بسیار خوبی از رشته‌های تربیت بدنی در ایران می‌شود.

او با بیان اینکه بدنبال ایجاد گرایش رشته‌های المپیکی در ایران هستیم، اظهار کرد: آمادگی بورسیه کردن دانشجویان خارجی را داریم و از خواهرخواندگی بین دانشکده شما و دانشکده‌های ایران استقبال می‌کنیم.

هاشمی با بیان اینکه زمینه برای استفاده از ظرفیت‌های علمی- ورزشی دو کشور وجود دارد، گفت: ایران در ۵ رشته المپیکی مدال آور است و ورزش صربستان می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند. متقابلاً نیز صربستان در رشته‌هایی نظیر والیبال، بسکتبال و واترپلو موفق است و ورزش ایران می‌تواند از این ظرفیت و تجربه بهره ببرد.

وزیر ورزش و جوانان ایران اظهار کرد: ورزش ایران عمدتاً در رشته‌های انفرادی و صربستان عمدتاً در رشته‌های تیمی موفق است و این موضوع نیاز به پژوهش دارد. البته به طور کل تعداد مدال رشته‌های انفرادی بیش از رشته‌های تیمی است و سرمایه‌گذاری بر روی رشته‌های انفرادی مقرون به صرفه‌تر است.

رییس دانشکده ورزش و تربیت بدنی صربستان در پاسخ به پیشنهاد بورسیه شدن دانشجویان ایرانی در این دانشکده گفت: این مجوز را از دولت صربستان در اختیار داریم و امسال ایران ١٨ سهمیه در صربستان دارد. اگر موافقت نامه بین دانشگاه‌های ایرانی و صرب منعقد شود می‌توانیم دانشجویان ایرانی بیشتری را بورسیه کنیم.

وزیر ورزش و جوانان ایران در پاسخ گفت: این علاقمندی از طرف ما وجود دارد که بین شما و دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران همکاری خوبی صورت بگیرد و از طریق زوران گاییج وزیر ورزش صربستان این موضوع را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *