سود ۱.۵ میلیون دلاری باشگاه‌های ایرانی از جام جهانی/ پرسپولیس دارای بالاترین درآمدزایی

13:22 - 22 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۳۵۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سود ۱.۵ میلیون دلاری باشگاه‌های ایرانی از جام جهانی/ پرسپولیس دارای بالاترین درآمدزایی
تیم فوتبال پرسپولیس بیشترین درآمدزایی را از جام جهانی در بین تیم‌های ایرانی داشته است.

خبرگزاری میزان - فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) برای باشگاه‌هایی که بازیکنان‌شان در جام‌جهانی حضور داشته‌اند، پاداشی در نظر گرفته است که برای حضور روزانه هر بازیکن حدود ۱۰ هزار دلار خواهد بود که به باشگاهِ هر بازیکنی که در دور گروهی جام‌جهانی حضور پیدا می‌کند، حدود ۱۸۰ هزار دلار تعلق می‌گیرد.

بدین ترتیب و به طور کلی، حدود یک‌میلیون و ۴۷۳ دلار به فدراسیون فوتبال ایران و پنج باشگاهی که در این تورنمنت حضور داشته‌اند، می‌رسد.

فیفا البته این مبالغ را بین باشگاه‌هایی که این بازیکنان در ۲ سال گذشته حضور داشته‌اند، تقسیم می‌کند. در واقع این قانون باعث می‌شود درآمد ۳ باشگاه استقلال، پرسپولیس و سپاهان کاهش یابد چرا که برخی بازیکنان دعوت شده کمتر از ۲ سال است که در این تیم‌ها عضویت دارند.

باشگاه پرسپولیس پاداش وحید امیری را به‌صورت کامل و از حضور علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و مرتضی پورعلی‌گنجی نیز دو سوم پاداش را دریافت می‌کند. استقلالی‌ها نیز از سیدحسین حسینی پاداش کامل و از روزبه چشمی و ابوالفضل جلالی نیز به‌صورت دو سوم پاداش عایدی خواهند داشت.

شرایط برای سپاهان البته تا حدودی تفاوت دارد، چراکه دو نماینده‌هایش در تیم‌ملی در ۲ سال اخیر به‌صورت قرضی در باشگاه‌هایی حضور داشته‌اند و این موضوع ممکن است محاسبه تقسیم پاداش را دشوار کند. موضوعی که در این میان وجود دارد این است که از پاداش رامین رضائیان باشگاه پرسپولیس هم بهره خواهد گرفت و علاوه بر این پای باشگاه قطری (الدحیل) نیز در میان است. پیام نیازمند نیز شرایط مشابهی را دارد در پاداش حضورش در جام‌جهانی باشگاه‌های سپاهان و پورتیموننزه پرتغال سهیم خواهند بود.

سود ۱.۵ میلیون دلاری باشگاه‌های ایرانی از جام جهانی/ پرسپولیس دارای بالاترین درآمدزایی

بدین ترتیب پرسپولیس برای حضور ملی پوشانش در جام جهانی، ۶۶۷ هزار و ۶۳ دلار دریافت کرده که بیشترین مبلغ در میان باشگاه‌های ایرانی است.

استقلال نیز بابت حضور بازیکنانش در جام جهانی، مبلغ ۴۸۰ هزار و ۹۰۶ دلار درآمدزایی داشتع و سپاهان نیز آورده مالی ۲۰۱ هزار و ۶۰۷ دلاری داشته است. سایپا و تراکتور نیز به ترتیب (۷۷ هزار ۵۶۵ دلار) و (۴۶ هزار ۵۳۹ دلار) درآمدزایی داشته‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *