کشیک‌های نوروزی برای پیشگیری از دست اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی استان گلستان تشکیل شد / پایش هوشمند تخلفات ساخت وساز‌های غیرمجاز در استان

15:35 - 24 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۸۰۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
کشیک‌های نوروزی برای پیشگیری از دست اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی استان گلستان تشکیل شد / پایش هوشمند تخلفات ساخت وساز‌های غیرمجاز در استان
رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه امروز شورای حفظ حقوق بیت المال گفت: دستگاه‌های اجرایی متولی و دادستان‌های سراسر استان در کشیک‌های نوروزی برای پیشگیری از دست اندازی به اراضی ملی و صیانت از این عرصه‌ها حضور دارند.


خبرگزاری میزان- حیدر آسیابی در جلسه امروز شورای حفظ حقوق بیت المال گفت: دستگاه‌های اجرایی متولی و دادستان‌های سراسر استان در کشیک‌های نوروزی برای پیشگیری از دست اندازی به اراضی ملی و صیانت از این عرصه‌ها حضور دارند.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: دادستانی‌ها در همه حوزه‌های قضایی در تعطیلات نوروز در دسترس هستند تا در صورت نیاز به اقدام قضایی، بلافاصله ورود کنند.

وی گفت: بخشی از تمرکز گشت‌های نوروزی، بر قاچاق چوب خواهد بود و این زیبنده نیست که بخش عمده‌ای از چوب مورد نیاز کارگاه‌های مبل سازی دیگر استان‌ها از جنگل‌های گلستان قاچاق شود و باید دستگاه‌های متولی نظارت‌ها در این بخش را بیشتر کنند.

آسیابی از توسعه سامانه پنجره واحد زمین در استان هم خبر داد و گفت: با راه اندازی این سامانه، تخلفات در حوزه تغییر کاربری زمین‌ها و ساخت و ساز‌های غیرمجاز به صورت هوشمند پایش می‌شود که در نتیجه آن از تخلفات در این حوزه به موقع اطلاع حاصل و بلافاصله برخورد می‌شود.

وی افزود: از این سامانه همچنین در ارائه خدمات در حوزه صدور مجوز‌ها و واگذاری زمین برای طرح‌های توسعه‌ای در بخش‌های صنعتی و گردشگری و صنعتی نیز استفاده می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با مثبت ارزیابی کردن اقدامات در حوزه پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز گفت: در همین یکی دو سال گذشته میزان اجرای احکام قلع و قمع و تبصره دو با دو دهه گذشته برابری می‌کند که نشان از عزم دادگستری استان برای مبارزه جدی با زمین خواری دارد و خوشبختانه امروز در برخی مناطق استان مانند زیارت ساخت و ساز‌های غیرمجاز متوقف شده است.

 آسیابی گفت: امسال با پیگیری دادستان‌ها و همکاری ارگان‌های متولی ۸۰ آب بندان غیرمجاز در بستر گرگانرود تخریب شد.

وی افزود: با تخریب این آب بندان به میزان ۸ میلیون مترمکعب آب رها سازی شد که در نتیجه آن عدالت توزیع آب بهتر اتفاق می‌افتد و اراضی کشاورزی پایین دست که عموما بر اثر نبود آب خسارت می‌دیدند از آب بهره‌مند شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان از بررسی ویژه آتش سوزی جنگل‌های گالیکش هم خبر داد و گفت: با توجه به گزارش‌های دریافتی مبنی بر عمدی بودن آتش سوزی ها، به صورت ویژه در این حوزه ورود می‌کنیم.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *