گفت‌وگو|

۱۳۲ فقره پرونده در سه ماهه دوم سال در شعبه ۱۴ شورای حل اختلاف شهرستان ایلام منجر به صلح و سازش شد

14:34 - 09 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۹۰۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۳۲ فقره پرونده در سه ماهه دوم سال در شعبه ۱۴ شورای حل اختلاف شهرستان ایلام منجر به صلح و سازش شد
رئیس شعبه ۱۴ شورای حل اختلاف شهرستان ایلام از سازش ۱۳۲ فقره پرونده در سه ماهه دوم سال جاری خبر داد و گفت: چندین فقره پرونده مهم حقوقی و کیفری، پرونده مالی و کیفری طی این سه ماه در این شعبه به سازش رسیده است.

کمر وطنی رئیس شعبه ۱۴ شورای حل اختلاف شهرستان ایلام در گفت‌وگو با میزان، اظهار کرد: طی سه ماهه دوم سال جاری تعداد ۱۳۲ فقره پرونده، به همت تلاش و مساعی و رایزنی‌های اعضا و کارکنان شعبه ۱۴ شورای حل اختلاف شهرستان ایلام به سازش رسید و گزارش اصلاحی برای هر کدام از پرونده‌ها صادر شد.

وی در مورد نقش صلح و آرامش در جامعه و کاهش مراجعات به دستگاه قضایی، اظهار کرد:چندین فقره پرونده مهم حقوقی و کیفری طی این سه ماه در این شعبه به سازش رسیده است به عنوان نمونه یک فقره پرونده با ارزش بیش از یک میلیارد و دویست میلیون تومان به سازش انجامید. در این پرونده ۸۲۰ فقره پرونده دیگر نیز مطرح شده بود که ۱۲۰ فقره پرونده در فرایند رسیدگی قرار گرفت و مابقی ۷۰۰ پرونده دیگر، خوشبختانه با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر دادگستری ختم به خیر شد.

رئیس شعبه ۱۴ شورای حل اختلاف شهرستان ایلام ادامه داد: یک فقره پرونده مالی و کیفری به مبلغ بیش از ۲۴۰ میلیون تومان، که منجر به ضرب و جرح شدید بین ۹ نفر شده بود نیز، با پیگیری‌های بی حد و حصر نهایتا در قسمت مالی که به مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان بود سازش حاصل شد و چندین پرونده دیگر هم که به واسطه این پرونده تشکیل شده بود، نیز به سازش رسید.

رئیس شعبه ۱۴ معاونت حل اختلاف دادگستری استان ایلام، با بیان اینکه با صلح و سازش در بسیاری از اوقات حقوق افراد به سرعت و سادگی تأمین می‌شود، افزود: در یک فقره پرونده مالی به ارزش بیش از ۷۷۱ میلیون تومان که بین کار فرما و پیمانکار مطرح بود با درایت و وساطت و پیگیری‌های فراوان اعضای شعبه توانستیم پیمانکار را مکلف کنیم که ادامه پروژه را طبق روال عادی انجام دهد و طرفین را به سازش برسانیم.

وطنی در پایان به چندین پرونده‌ی مالی دیگر به ارزش بیش از ۴۵۰ میلیون تومان و ۴۰ میلیون تومان و ... نیز اشاره کرد؛ و با بیان اینکه تأثیری که صلح و سازش در جامعه دارد از صدور حکم توسط دستگاه قضایی بیشتر است، افزود: بازکردن گره کار مردم با صلح و سازش از طواف خانه کعبه بالاتر است، زیرا با اصلاح جامعه زمینه ظهور جامعه اسلامی به معنای واقعی را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: صلح و سازش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *