مرکز داده دادگستری استان ایلام جهت تسریع در رسیدگی به پرونده‌هایی قضایی به بهره‌برداری رسید

9:52 - 30 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۰۲۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مرکز داده دادگستری استان ایلام جهت تسریع در رسیدگی به پرونده‌هایی قضایی به بهره‌برداری رسید
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه درباره بهره برداری از مرکز داده دادگستری استان ایلام گفت: تا پنج سال آینده روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی به طور کامل الکترونیکی می‌شود و دیگر خبری از پرونده‌های دستی نخواهد بود

خبرگزاری میزان -امروز با حضور معاون قوه قضاییه، مرکز داده دادگستری استان ایلام با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.افزایش امنیت قضایی و تسریع در رسیدگی به پرونده‌هایی قضایی از مزایای افتتاح مرکز داده دادگستری استان است.

محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در نشست شورای قضایی استان ایلام نیز گفت: با راه اندازی سامانه هوشمند استعلامات مالی، استعلام اموال و دارایی در محکومیت‌های مالی از ۴۰۰ روز به ۴ دقیقه رسیده است.

وی با بیان اینکه تا پنج سال آینده روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی به طور کامل الکترونیکی می‌شود و دیگر خبری از پرونده‌های دستی نخواهد بود اظهار کرد: با برگزاری داوری‌های برخط و امکان روئیت احکام قضایی بصورت آنلاین در سراسر کشور باعث شده بسیاری از محکومان متواری چند ساله دستگیر شوند که استان ایلام در این زمینه رتبه اول را دارد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام نیز در این نشست از کاهش اطاله دادرسی در دادگاه‌های استان خبر داد و بیان کرد: از ۷ هزار و ۵۰۰ پرونده معوق در دو سال اخیر در پایان سال گذشته به ۱۰۴ فقره رسیده است.

علی محمدی در ادامه افزود: بیش از ۹۰ درصد دادرسی‌های زندانیان در استان ایلام بصورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *