دادگاه عمومی بخش ماژین جهت سهولت دسترسی مردم به مرجع قضایی افتتاح شد

8:44 - 03 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۶۳۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادگاه عمومی بخش ماژین جهت سهولت دسترسی مردم به مرجع قضایی افتتاح شد
رئیس کل دادگستری استان ایلام در مراسم افتتاح دادگاه عمومی بخش ماژین گفت: این دادگاه جهت سهولت دسترسی مردم شریف این بخش به مرجع قضایی راه اندازی شد.

خبرگزاری میزان - دادگاه عمومی بخش ماژین با حضور عمران علی محمدی رئیس کل دادگستری ایلام، شیرزادی معاون مالی، پشتیبانی و امور عمرانی دادگستری استان ایلام و مسئولین شهرستان دره شهر افتتاح شد.

در این مراسم رئیس کل دادگستری استان ایلام بیان کرد: خداوند جهان را براساس عدل آفریده است و اجرای عدالت یعنی اجرای فرامین الهی و بر همین مبنا قاضی در مقام قضاوت دارای شأن و جایگاه ویژه‌ای است.

وی افزود: قاضی بر مبنای قانون در جهت امنیت اجتماع، احقاق حق و اجرای مجازات مجرمین عمل می‌کند.

علی محمدی گفت: عدالت زمانی شیرین است که دسترسی مردم به اجرای عدالت آسان باشد و امروز سیاست‌های قوه قضاییه در راستای همین موضوع است که دسترسی مردم به عدالت را تسهیل کند.

وی ادامه داد: با توجه به بعد مسافت بخش ماژین از شهرستان دره شهر و مشقت و سختی‌های دسترسی به مرکز شهرستان لازم بود که دادگاه عمومی بخش ماژین جهت سهولت دسترسی مردم شریف این بخش به مرجع قضایی راه اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه امروز از صلح و سازش به عنوان یک نظریه عدالت ترمیمی بین خواهان، خوانده و نماینده جامعه تعبیر می‌شود که با طرح نظریات و اختلافات طرفین دعوا اختلافات را به حداقل می‌رسانند و پرونده به صلح و سازش ختم و با رفع خصومت شرایط برای جبران خسارت و عفو و گذشت مهیا می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *