آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دورود برگزار شد

13:24 - 09 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۸۸۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دورود برگزار شد
آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دورود با حضو جمعی از مسئولان قضایی و اجرایی استانی و شهرستانی برگزار شد.

خبرگزاری میزان- حمیدرضا بوالحسنی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان لرستان در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان درود ضمن تسلیت شهادت سید مقاومت، دبیر کل حزب‌الله لبنان و همچنین اشاره به سند تحول قضایی و برنامه عملیاتی دادگستری استان، اظهار کرد: سرعت عمل در روند رسیدگی پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی باید در دستور کار مدیران قضایی شهرستان قرار گرفته و علت تاکید بر این مسئله موضوع حق الناس است.

وی با اشاره به اینکه دادستان به عنوان مدعی العموم نقش مطالبه‌گری دارد، عنوان کرد: احداث کمربندی شهر دورود از مطالبات مردم دورود است که انتظار داریم دادستان شهرستان در این راستا اقدامات عاجل صورت دهد.

بوالحسنی بر تکریم ارباب رجوع تاکید کرد و ادامه داد: باید با جرایم خشن و بر هم زننده نظم و آرامش عمومی با قاطعیت برخورد کرد.

معاون دادگستری استان با اشاره به اینکه دادگاه صلح به تشکیلات دستگاه قضا اضافه شده است، خاطر نشان کرد: این دادگاه منافاتی با شورای حل اختلاف نداشته بلکه نقش آن را پر رنگتر می‌کند.

وی در ادامه با قانون الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول، گفت: درصد بالایی از ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی مربوط به عدم ثبت رسمی اموال غیرمنقول است که طبق این قانون اموال غیرمنقول که برای آن‌ها سند حدنگاری صادر شده باید نقل و انتقال آن‌ها حتما به صورت رسمی ثبت شود و نقل و انتقال آن‌ها به صورت عادی فاقد اعتبار است.

در پایان این مراسم از زحمات گودرز امرایی دادستان سابق شهرستان درود تقدیر به عمل آمد و مسلم الماسی به عنوان دادستان جدید شهرستان درود معرفی شد.

گفتنی است؛ مسلم الماسی سابقه دادستانی شهرستان‌های روانسر، پاوه و هرسین را در کارنامه خود دارد.

بر پایه این گزارش؛ معاون منابع انسانی و امور فرهنگی و معاون حفاظت و اطلاعات دادگستری استان سپس به همراه رئیس حوزه قضایی و نیز دادستان سابق و جدید شهرستان دورود با امام جمعه این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کردند‌.

آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دورود برگزار شد

صالحی رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان لرستان در این دیدار با اشاره به اینکه امام جمعه شهرستان درود همواره پشتیبان دستگاه قضایی این شهرستان بوده است، تصریح کرد: مدیران قضایی شهرستان تعامل خوبی با سایر دستگاه‌های دولتی دارند.

وی گفت: ما در راستای امنیت با هیچ کس تعارفی نداریم و دادستان‌ها در این راستا با جدیدت به مسائل و موضوعا پیش رو ورود می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *