کمیسر کل آنروا: شمال غزه یک جهنم بی‌انتها است

13:03 - 23 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۳۹۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کمیسر کل آنروا: شمال غزه یک جهنم بی‌انتها است
آنروا به‌عنوان آژانس امدادی سازمان ملل در غزه، طی یک سال گذشته با دشواری‌های فراوانی در مسیر انجام وظیفه خود مواجه بوده و همین امر بر وخامت شرایط انسانی در این باریکه افزوده است.

خبرگزاری میزان – فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آنروا، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی شمال غزه را یک جهنم بی‌انتها توصیف کرد.

وی گفت: وضعیت در شمال غزه یک جهنم بی‌پایان است، زیرا ۴۰۰ هزار فلسطینی همچنان در منطقه گرفتار شده‌اند و در بحبوحه عملیات نظامی اسرائیل هیچ مکان امنی برای فرار ندارند.

این مقام سازمان ملل در واکنش به حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به چادر‌های آوارگان در نزدیکی بیمارستان شهدای الاقصی، از این جنایت با عنوان «یک شب وحشتناک دیگر در نوار غزه» یاد کرد.

لازارینی نوشت که موشک‌های رژیم صهیونیستی به حیاط بیمارستان برخورد کرد و چادر‌هایی که آوارگان در آن خوابیده بودند، سوخت؛ پیش از این نیز، یک مدرسه آنروا که در النصیرات به خانواده‌های فلسطینی پناه داده بود، مورد حمله قرار گرفت و بر اثر آن ۲۰ نفر جان باختند؛ همان مدرسه قرار بود امروز به‌عنوان محل واکسیناسیون فلج اطفال مورد استفاده قرار گیرد.

کمیسر کل آنروا همچنین از لغو کارزار واکسیناسیون به دلیل آسیب شدید مدرسه یادشده خبر داده و تاکید کرد: چنین ناهنجاری‌هایی نباید به یک هنجار جدید تبدیل شوند و انسانیت باید پیروز شود.

آنروا نیز با انتشار پیامی اعلام کرد: برای کودکان غزه فراتر از وقفه در تحصیل در مدرسه، تروما‌هایی وجود دارد که ما آن‌ها را زخم‌های نامرئی می‌نامیم؛ زخم‌های روانی وجود دارند که بهبودشان سال‌ها طول می‌کشد.

این آژانس سازمان ملل تاکید کرد بسیار حیاتی است که این جنگ به خاطر کودکان به پایان برسد.

رژیم صهیونیستی و آمریکا به‌عنوان شریک اصلی این رژیم در جنایت علیه غزه، در یک سال گذشته برای توقف فعالیت این آژانس کارشکنی‌های زیادی را انجام دادند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آنروا جنگ غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *