نهمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی برگزار شد

10:38 - 18 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۴۷۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نهمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی برگزار شد
نهمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب برگزار شد.

خبرگزاری میزان - نهمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما در روز چهارشنبه، ۱۸ مهر برگزار شد.

این کنفرانس در استمرار اهداف با محوریت شهادت سیدحسن نصرالله، وعده صادق و نظم منطقه‌ای با گرامیداشت یاد و خاطره پرچمدار مقاومت شهید سیدحسن نصرالله، مجاهد برجسته شهید اسماعیل هنیه و سردار رشید و اندیشمند شهید سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان و دیگر شهدای مقاومت را به همراه تجلیل از خانواده معظم شهدای جبهه مقاومت در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.

آیت‌الله محمود محمدی عراقی رئیس دفتر مقام معظم رهبری مدظله العالی در قم، سردار ابراهیم جباری مشاور فرمانده کل سپاه، شیخ غازی یوسف حنینه عالم برجسته اهل سنت و رئیس هئیت امنای تجمع علمای مسلمین لبنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن موسوی معاون اول دادستان کل کشور، ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین، باقر درویش رئیس انجمن حقوق بشر بحرین و امین انصاری دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از سخنرانان این کنفرانس بودند.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا در حال جنایت است

انصاری به‌عنوان نخستین سخنران این کنفرانس، ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و سردار نیلفروشان، به ارائه توضیحاتی درباره حقوق بشر آمریکایی پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب برای تبیین این موضوع، هفته‌ای را با عنوان افشای حقوق بشر آمریکایی تعیین کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه جامعه اسلامی و تشیع یک جامعه همیشه در صحنه برای مبارزه با ظلم بوده است، گفت: شهادت بزرگان سبب توقف خط سیر این رویکرد ناب نشده است؛ معنای شهادت سیدحسن نصرالله اتمام حزب‌الله نیست؛ انسجام مقاومت از بروز چنین اتفاقی جلوگیری می‌کند، همان‌گونه که تاکنون چنین بوده است.

انصاری، ظلم‌ستیزی را ویژگی مهم سیدحسن نصرالله خواند و گفت: اسرائیل در مقابل چشم جهان با حمایت مستقیم آمریکا جنایت می‌کند؛ جبهه مقاومت اسلامی برای نفی استکبار قیام کرده است.

حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی عامل تداوم جنایت‌ها در غزه و لبنان

ابوشریف، نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران نیز با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان گفت: این رژیم در حال ارتکاب جنایت‌های بی‌سابقه‌ای است. 

وی با بیان اینکه حمایت کشور‌های غربی به‌ویژه آمریکا از جنایت‌های رژیم صهیونیستی عامل تداوم این جنایت‌ها است، ابراز امیدواری کرد که چالش حقوقی آفریقای جنوبی علیه این رژیم در دیوان بین‌المللی دادگستری به نتیجه برسد.

نماینده جهاد اسلامی درباره نقش آمریکا در جنایت‌های رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: آمریکا در حالی مدعی حمایت از «دفاع از خود» توسط اسرائیل است که برای مردم فلسطین جهت دفاع از خود در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی حقی قائل نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا حتی روایت‌های واقعی از جنگ اسرائیل علیه غزه و لبنان را تغییر می‌دهد، عنوان کرد: آمریکا و دیگر حامیان اسرائیل حقوق اساسی فلسطینی‌ها را منکر می‌شوند.

ابوشریف همچنین ضمن اشاره به سالگرد طوفان‌الاقصی، رژیم صهیونیستی را تهدیدی جهانی خواند.

وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی عامل شرارت‌های بسیار است و مشکلی اساسی است که باید مورد توجه جهانی قرار بگیرد، بیان کرد: حمله‌های رژیم صهیونیستی به لبنان اقدام تروریستی است.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین همچنین تصریح کرد: مقاومت همچنان ادامه دارد و در برابر ظلم اسرائیل می‌ایستد.

عملیات ایران علیه اراضی اشغالی شکنندگی رژیم صهیونیستی را نشان داد

سردار جباری، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران نیز شهادت شهیدان نصرالله، هنیه و نیلفروشان و شهدای اسلام و جبهه مقاومت را تبریک و تسلیت گفت و ابراز اطمینان کرد که راه این شهدا با ثبات قدم ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه به سالگرد طوفان‌الاقصی به جنایت‌های گسترده یک سال اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه ازجمله قتل‌عام بیش از ۴۰ هزار نفر از ساکنان غزه پرداخت و گفت: این امر تاثیری در روند مقاومت نداشته است.

سردار جباری با بیان اینکه رسانه‌های غربی به فروپاشی سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی پرداخته‌اند، گفت: عملیات ما علیه اراضی اشغالی شکنندگی رژیم صهیونیستی را نشان داد؛ صهیونیست‌ها در مواجهه با این عملیات دچار غافلگیری مشابه زمان عملیات طوفان‌الاقصی شد.

وی پس از ارائه توضیحاتی درباره ویژگی‌های خاصیتی برجسته سیدحسن نصرالله و سردار سلیمانی، با اشاره به اینکه پرداختن به شخصیت سیدحسن نصرالله بدون پرداختن به سردار سلیمانی ممکن نیست، اظهار کرد: مقام معظم رهبری از این ۲ شخصیت به‌عنوان مکتب یاد کردند؛ حزب‌الله پس از آنکه شهید موسوی این جنبش مقاومتی را بنا کرد، در دوره سی‌ساله هدایت سیدحسن نصرالله شکوفا و عامل انسجام و وحدت در لبنان شد.

سردار جباری ضمن نام بردن از شخصیت‌های مقاومت و نقش‌آفرینی آن‌ها ازجمله شهیدانی همچون ابومهدی مهندس و افرادی مانند عبدالملک الحوثی، گفت: تشکیلات موثر و گسترده جبهه مقاومت بدون سردار سلیمانی و سیدحسن نصرالله شکل نمی‌گرفت؛ آمریکا به دلیل فعالیت جبهه مقاومت و انسجام آن نتوانست به اهداف خود در منطقه برسد.

سیدحسن نصرالله دارای فکر وحدتی بود

حنینه، رئیس هیئت امنای تجمع علمای مسلمین لبنان نیز در ادامه نشست در توصیف ویژگی‌های سیدحسن نصرالله، گفت: به وضوح قدرت سیدحسن نصرالله را در مواجهه با رژیم صهیونیستی دیدیم.

حنینه با بیان اینکه سیدحسن نصرالله در میان تشیع دارای فکر وحدتی بود، عنوان کرد: سیدحسن نصرالله برای وحدت مسلمین تلاش زیادی کرد. ایشان همچنان برای وحدت میان مسلمانان و مسیحیان تلاش کردند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن صهیونیستی برای تحت تاثیر قرار دادن اقوام و ایجاد فتنه بین آن‌ها بسیار تلاش کرد.

حنینه با بیان اینکه دشمنان ما در منطقه اقدام‌های زیادی برای ایجاد فتنه انجام دادند، این را می‌توان در آنچه طی ۲۰ سال گذشته در عراق، سوریه، یمن، لبنان و فلسطین انجام دادند دید، افزود: بسیاری از این اقدام‌ها از سوی سیا هدایت می‌شد.

وی تاکید کرد: تنها راه موجود مبارزه با دشمنان و مکتب صهیونیسم است.

این شخصیت لبنانی، اضافه کرد: دشمن هر روز وحشی‎گری خود را به همه نشان داده است؛ آن‌ها این وحشی‎گری را به همراه فاشیسم خود نشان دادند.

حنینه با اشاره به اینکه قبل از شکل‌گیری حزب‌الله و اینکه جمهوری ایران اوج بگیرد، جنوب لبنان مورد تهدید و حمله‌های رژیم صهیونیستی بود، گفت: ما همیشه از حقوق کشور و ملتمان دفاع می‌کنیم.

صهیونیسم بیانگر وحشی‎گری است

باقر درویش، رئیس انجمن حقوق بشر بحرین درپی شهادت سیدحسن نصرالله، گفت: ما یک فرد کمیاب در سطح جهان اسلام را از دست دادیم. 

درویش با تاکید بر اینکه صهیونیسم واقعا بیانگر وحشی‎گری است، اظهار کرد: وحشی‎گری‌های انجام شده در غزه در یک سال گذشته این موضوع را نشان داد.

به گفته وی، هدف قرار دادن افراد بی‌گناه و ساختمان‌های مسکونی خوی وحشی‎گری این رژیم را به تصویر کشیده است.

راه مقاومت تا شکست کامل صهیونیسم ادامه خواهد داشت

آیت‌الله محمود محمدی‌ عراقی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم نیز گفت: اگرچه مصیبت‌های بزرگی این روز‌ها بر امت اسلام وارد شد، ان‎شاءلله نصرت الهی نزدیک است. 

آیت‎الله محمدی عراقی با اشاره به اینکه نیرو‌های مقاومت، مردم لبنان و غزه در مقابل ظلم و فشار، کشته شدن کودکان و زنان مقاومت کرده‌اند، تاکید کرد: دشمن تصور می‌کند که با به شهادت رساندن رهبران مقاومت می‌تواند خود را از مخمصه نجات دهد، اما اینگونه نیست؛ راه مقاومت تا شکست کامل صهیونیسم ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *