کارزار هدفمند قتل‌عام غیرنظامیان در لبنان ازسوی رژیم صهیونیستی

9:59 - 22 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۱۵۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کارزار هدفمند قتل‌عام غیرنظامیان در لبنان ازسوی رژیم صهیونیستی
رژیم صهیونیستی همواره به بهانه هدف قرار دادن اهداف نظامی، کارزار قتل‌عام خود را علیه غیر نظامیان، چه در غزه و چه در لبنان دنبال کرده است.

خبرگزاری میزان - ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز حمله‌های گسترده به لبنان، بیش از ۲۰ قتل‌عام را علیه غیرنظامیان مرتکب شده است؛ رژیم صهیونیستی به بهانه هدف قرار دادن اهداف نظامی یا انجام ترور‌های نظامی یا سیاسی، اقدام به مشروعیت بخشیدن و توجیه این قتل‌عام‌ها کرده است.

ناظر حقوق بشری اروپا-مدیترانه (یورو-مد) به بررسی این حمله‌های هدفمند پرداخته است. 

قتل‌عام غیرنظامیان لبنانی

حمله رژیم صهیونیستی به محله القائم در ضاحیه جنوبی بیروت در ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۴ (۳۰ شهریور) ۲ ساختمان را ویران کرد که ۵۴ شهید و بیش از ۶۰ مجروح برجای گذاشت. ارتش اشغالگر مدعی شده بود که هدف این حمله نشست سران حزب الله بوده است.

ارتش اشغالگر در ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۴ (۲ مهر) مدعی شد که یکی از سران حزب‌الله را در حمله به یک ساختمان مسکونی در ضاحیه هدف قرار داده است؛ در این حمله ۶ نفر مجروح شدند. این رژیم در ۲۴ سپتامبر (۳ مهر) هم یک حمله هوایی علیه یک ساختمان مسکونی در منطقه غبیری بیروت انجام داده و ۶ غیرنظامی را به شهادت رساند. ارتش رژیم صهیونیستی بعدا مدعی شد که حمله به اهداف نظامی را در بیروت آغاز کرده است.

کارزار هدفمند قتل‌عام غیرنظامیان در لبنان ازسوی رژیم صهیونیستی

ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۴ (۴ مهر) بار دیگر منطقه غبیری را براساس همین ادعا‌ها هدف قرار داد؛ در این حمله ۶ نفر به شهادت رسیده و ۱۵ نفر دیگر مجروح شدند. رژیم صهیونیستی روز بعد، یعنی ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۴ (۵ مهر)، مدعی شد که یکی از سران حزب‌الله را پس از هدف قرار دادن منطقه القائم در ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسانده است. این چهارمین بار در کمتر از یک هفته بود که این منطقه مسکونی پرجمعیت هدف قرار گرفت. در این حمله دو غیرنظامی به شهادت رسیده و ۱۵ نفر دیگر مجروح شدند. 

رژیم اشغالگر صهیونیستی در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۴ (۶ مهر) ضاحیه جنوبی بیروت را در کمتر از ۳ دقیقه ۱۰ بار بمباران کرد. در نتیجه این حمله‌ها ۷ ساختمان مسکونی به‌طور کامل ویران شد. 

ارتش اشغالگر در همان روز به خانه‌ای در شهر بدران در منطقه الجوف حمله کرد و مدعی شد یکی از اعضای این حزب را هدف قرار داده است. این حمله به شهادت ۸ غیرنظامی، که ۵ نفر از آن‌ها آواره شده بودند، منجر شد. 

براساس آمارها، از شنبه ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۴ (۷ مهر) تا ۸ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۷ مهر)، هزار و ۶۴۰ نفر، ازجمله ۱۰۴ کودک و ۱۹۴ زن، در نتیجه حمله‌هایس رژیم صهیونیستی به لبنان به شهادت رسیده و ۸ هزار و ۴۰۸ نفر مجروح شدند. 

کارزار هدفمند قتل‌عام غیرنظامیان در لبنان ازسوی رژیم صهیونیستی

ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۴ (۸ مهر) پس از حمله به یک ساختمان مسکونی دست‌کم ۱۷ نفر از اعضای یک خانواده را به شهادت رساند. اشغالگران در همان روز پس از هدف قرار دادن ساختمانی در عین الدلب در صیدا، ۷۱ نفر را به شهادت رسانده و بیش از ۱۰۰ نفر را مجروح کردند. 

کشتار‌های رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در ماه اکتبر نیز به بهانه ترور‌های نظامی ادامه یافت.

ارتش رژیم صهیونیستی در اول اکتبر ۲۰۲۴ (۱۰ مهر)، یک حمله هوایی به اردوگاه عین‌الحلوه انجام داد که به شهادت ۶ نفر، ازجمله ۲ زن و ۳ کودک منجر شد. 

ارتش رژیم صهیونیستی با استفاده از فسفر سفید، سلاحی که در سراسر جهان ممنوع است، در ۳ اکتبر (۱۲ مهر) به بهانه هدف قرار دادن اعضای مقاومت به منطقه الباشوره حمله کرد. در این حمله ۷ نفر از امدادگران سازمان بهداشت اسلامی در مرکز این سازمان به شهادت رسیدند. 

کارزار هدفمند قتل‌عام غیرنظامیان در لبنان ازسوی رژیم صهیونیستی

ارتش رژیم صهیونیستی در ۴ اکتبر (۱۳ مهر) یک اردوگاه را هدف قرار داد؛ در این حمله ۳ غیرنظامی (یک زن و ۲ کودک) به شهادت رسیدند. 

ارتش رژیم صهیونیستی در ۵ اکتبر (۱۴ مهر) هم یک ساختمان مسکونی را در منطقه جیه در منطقه خاروب هدف قرار داد؛ این حمله نیز به شهادت ۲ غیرنظامی و مجروح شدن ۱۸ نفر منجر شد.

در همان روز، ۲ ساختمان مسکونی دیگر هدف قرار گرفتند؛ در یکی از حمله‌ها ۶ نفر ازجمله ۳ کودک به شهادت رسیده و ۱۱ نفر مجروح شدند؛ در حمله دوم نیز ۶ نفر به شهادت رسیده و ۱۳ نفر مجروح شدند.

ارتش اشغالگر در ۹ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۸ مهر) به بهانه هدف قرار دادن یک فرد خاص، پناهگاهی را هدف قرار داد؛ این درحالی است که اشغالگران می‌دانستند که این پناهگاه ۱۵ خانواده آواره را در خود جای داده است. ۶ نفر در این حمله به شهادت رسیده و بیش از ۱۰ نفر مجروح شدند.

کارزار هدفمند قتل‌عام غیرنظامیان در لبنان ازسوی رژیم صهیونیستی

ارتش اشغالگر در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۹ مهر)، یک ساختمان مسکونی را در منطقه کرک هدف قرار داد که طی آن ۹ نفر به شهادت رسیده و ۱۴ نفر دیگر مجروح شدند. ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه همان روز از اجرای عملیات ترور با هدف قرار دادن ۲ منطقه در قلب بیروت (مناطق پرجمعیتی که امن تلقی می‌شدند)، خبر داد. این حمله که بدون هیچ‌گونه هشدار قبلی انجام شده بود، به شهادت ۲۲ نفر و مجروح شدن ۱۱۷ نفر منجر شد. 

ناظر حقوق بشری اروپا-مدیترانه (یورو-مد) نوشت: اسرائیل وظیفه اساسی دارد که قوانین بین‌المللی، به‌ویژه حقوق بشردوستانه بین‌المللی را رعایت کرده و اطمینان حاصل کند که تمام اصول آن (انسانیت، تمایز، ضرورت نظامی، تناسب، و اتخاذ تدابیر احتیاطی لازم) در زمان سازماندهی و اجرای هر عملیات نظامی اعمال می‌شود. 

قتل‌عام‌هایی که جنایت جنگی و بشری هستند

حتی اگر رژیم صهیونیستی بتواند مواضع حزب‌الله را به‌طور دقیق هدف قرار دهد، این موضوع بهانه‌ای نیست که زیرساخت‌های غیرنظامی یا غیرنظامیان، از جمله خانواده‌های اعضای مقاومت را به‌عنوان اهداف حمله مستقیم، بی‌مورد یا بیش از حد مورد هدف قرار دهد. 

ناظر حقوق بشری اروپا-مدیترانه تاکید کرد که این حمله‌ها باید براساس اساسنامه رم دادگاه کیفری بین‌المللی جنایت جنگی تلقی شوند. 

کارزار هدفمند قتل‌عام غیرنظامیان در لبنان ازسوی رژیم صهیونیستی

حمله‌های رژیم صهیونیستی شامل حمله‌های مستقیم، تصادفی یا بیش از حد است که هر یک از آن‌ها براساس اساسنامه رم، یک جنایت جنگی تمام‌عیار محسوب می‌شوند.

از آنجایی که این حمله‌ها بخشی از عملیات نظامی بزرگ‌تر و عمدی است که ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم غیرنظامی لبنان انجام می‌دهد، حمله‌ها همچنین به‌عنوان جنایت علیه بشریت شناخته می‌شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *