بایدن سیاست‌های مرزی را تشدید کرد

8:59 - 10 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۰۰۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بایدن سیاست‌های مرزی را تشدید کرد
دولت جو بایدن، همانند دولت دونالد ترامپ، طی ماه‌های گذشته سیاست‌های مرزی خود را علیه مهاجران تشدید کرده است.

خبرگزاری میزان - دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که پیش از این سیاست‌های ضدمهاجرتی خود را تشدید کرده بود، از دور تازه‌ای از محدودیت‌ها خبر می‌دهد.

دولت آمریکا اعلام کرد که محدودیت‌های پناهندگی در مرز جنوبی را سخت‌تر می‌کند؛ دولت بایدن از آنچه اشتیاق آمریکایی‌ها به افزایش امنیت در مرز‌ها خوانده، به‌عنوان بهانه‌ای برای تشدید سیاست‌های ضدمهاجرتی خود استفاده کرده است. 

آنچه از فرمان اجرایی قبلی بایدن می‌دانیم

قوانین جدید که محدودیت‌های اعلام شده در ژوئن (خرداد/تیر) را تشدید می‌کند؛ براساس قوانینی که در آن زمان اعلام شد، هر زمان که مقام‌های آمریکا تصور کنند مرز جنوبی تحت تاثیر قرار گرفته، به افراد اجازه پناهندگی داده نمی‌شود.

براساس قوانین قبلی، آمریکا می‌تواند دسترسی به پناهندگی را زمانی که تعداد افراد خواهان ورود به کشور به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در روز می‌رسد، متوقف کند. تعداد روزانه مراجعه‌ها به مرز باید به‌طور متوسط به زیر هزار و ۵۰۰ مورد در روز برای یک هفته برسد تا محدودیت‌ها کاهش یابد. 

بایدن سیاست‌های مرزی را تشدید کرد؛ انتقاد کارشناسان از رویکرد واشنگتن

 

جزئیات محدودیت‌های جدید

براساس محدودیت‌های تازه، تعداد روزانه مراجعه‌ها به مرز باید برای حدود یک ماه کمتر از هزار و ۵۰۰ نفر باشد تا محدودیت‌ها کاهش یابد؛ دولت آمریکا همچنین اعلام کرده که از این پس همه کودکان را در این تعداد محاسبه می‌کند؛ این درحالی است که پیش‌تر تنها کودکان مهاجر از مکزیک شمارش می‌شدند.

این تغییرات که از روز سه‌شنبه، ۱۰ مهر اجرایی می‌شود، رفع محدودیت‌ها را بسیار دشوارتر می‌کند و به افرادی که از طریق گذرگاه‌های مرزی رسمی آمریکا بتوانند وارد این کشور شوند، در نهایت اجازه می‌دهد تا در آمریکا درخواست پناهندگی کنند.

براساس گزارش‌ها، محدودیت‌های اعمال‌شده در ژوئن هرگز برداشته نشدند، زیرا تعداد مهاجران ورودی به مرز هرگز به اندازه کافی (ازنظر دولت آمریکا) برای مدت طولانی کم نشده است.

خصومت ساختاری علیه مهاجران

گاردین در این مورد نوشت: سیاست اعلامی جدید دولت آمریکا این پرسش را ایجاد می‌کند که چرا دولت اکنون نیاز به تشدید محدودیت‌ها را احساس می‌کند. 

وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS) گفت که میانگین هفت‌روزه ورود مهاجران به حدود هزار و ۸۰۰ مورد در روز کاهش یافته است. 

بایدن سیاست‌های مرزی را تشدید کرد؛ انتقاد کارشناسان از رویکرد واشنگتن

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت که زمان طولانی‌تری برای اطمینان از تداوم افت ورود مهاجران ضروری است. این مقام همچنین درباره محدودیت‌های شدیدتر قبل از انتشار عمومی صحبت کرد.

گروه‌های حامی مهاجران پیش‌تر به‌شدت از محدودیت‌های اعلام شده در ژوئن انتقاد کرده بودند و می‌گفتند که دولت در حال کاهش حمایت‌های حیاتی برای افرادی است که از آزار و اذیت فرار می‌کنند. 

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا ACLU و سایر گروه‌ها محدودیت‌ها را در دادگاه به چالش کشیده و می‌گویند که این محدودیت‌ها با اقدام مشابه دولت ترامپ که از سوی دادگاه‌ها متوقف شده بود، تفاوت چندانی ندارد. 

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در پیامی گفته بود: براساس قانون پناهندگی تصویب‌شده و به‌رسمیت شناخته‌شده از سوی کنگره، افرادی که از خطر فرار می‌کنند نباید مجبور شوند برای پناهندگی منتظر بمانند و سعی کنند وقت ملاقاتی برای درخواست پناهندگی بگیرند؛ این قانون محدودکننده نه‌تنها غیراخلاقی بلکه غیرقانونی است.

ادعای دولت آمریکا

دولت آمریکا محدودیت‌های پناهندگی خود را تبلیغ کرده و گفته که این محدودیت‌ها به کاهش جدی تعداد افرادی که به مرز‌های جنوبی مراجعه می‌کنند، منجر شده است. 

وزارت امنیت داخلی آمریکا مدعی شد که از زمان اعلام تغییرات در ژوئن، تعداد روزانه افرادی که از سوی گشت‌های مرزی بین گذرگاه‌های مرزی قانونی بازداشت می‌شوند بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

درحالی که سیاست‌های ضدمهاجرتی بایدن طی ماه‌ها گذشته تشدید شده، اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و حامیان او مدعی هستند که این محدودیت‌ها کافی نیستند. 

بایدن سیاست‌های مرزی را تشدید کرد؛ انتقاد کارشناسان از رویکرد واشنگتن

کامالا هریس، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به‌تازگی از منطقه مرزی آریزونا بازدید کرد؛ او در کنار حصار فلزی بلندی که آمریکا را از مکزیک جدا می‌کند پیاده‌روی کرده و خواستار تشدید قوانین پناهندگی شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *