شهادت خبرنگار شبکه المیادین در بمباران جنوب لبنان

13:51 - 03 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۷۴۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شهادت خبرنگار شبکه المیادین در بمباران جنوب لبنان
رژیم صهیونیستی در ادامه کارزار کشتار خبرنگاران در مناطق جنگی، خبرنگار شبکه المیادین را در جنوب لبنان به شهادت رساند.

خبرگزاری میزان - هادی السید، خبرنگار شبکه المیادین در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و بمباران منزلش به شهادت رسید.

شهادت خبرنگار شبکه المیادین در بمباران جنوب لبنان

هدف قرار دادن خبرنگاران پوشش‌دهنده جنایت‌های رژیم صهیونیستی از سوی نظامیان و ارتش این رژیم سابقه طولانی که با انتقاد‌های جدی و شدید نیز مواجه شده است. 

البته هادی السید نخستین خبرنگار المیادین نیست که درپی حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است. 

پیش از این نیز، فرح عمر و ربیع المعماری، خبرنگاران المیادین در ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان ۱۴۰۲) درپی حمله رژیم صهیونیستی به محل ماموریت خود در جنوب لبنان به شهادت رسیدند.

شهادت خبرنگار شبکه المیادین در بمباران جنوب لبنان

خبرنگاران باید در مناطق جنگی محافظت شوند

براساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه، هدف قرار دادن عمدی خبرنگاران جنایت جنگی تلقی می‌شود.

با این وجود، ارتش رژیم صهیونیستی در ابتدای جنگ نسل‌کشی خود علیه غزه با انتشار بیانیه‌ای به خبرگزاری‌های بین‌المللی اعلام کرده بود که نمی‌تواند امنیت خبرنگاران آن‌ها را در نوار غزه تامین کند.

رئیس میز خاورمیانه گزارشگران بدون مرز RSF می‌گوید که ارتش رژیم صهیونیستی با انجام حمله‌های هوایی خودسرانه خبرنگاران را هدف قرار می‌دهد و این اقدام را با اظهارات غیرقابل قبولی که نشان‌دهنده تحقیر قوانین بشردوستانه بین‌المللی است، توجیه می‌کند.

سازمان گزارشگران بدون مرز در اوایل اکتبر سال گذشته (مهر ۱۴۰۲) شکایتی را به دیوان بین‌المللی کیفری ICC ارسال و اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی در حال انجام جنایت جنگی علیه خبرنگاران در غزه است.

کشتار خبرنگاران در نوار غزه

محمد ابوشوقه، که یک خبرنگار فلسطینی بود، به‌تازگی در بمباران اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه به شهادت رسید؛ شهادت ابوشوقه تازه‌ترین مورد از هدف قرار دادن خبرنگاران در نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی به‌حساب می‌آید. 

شهادت خبرنگار شبکه المیادین در بمباران جنوب لبنان

براساس آمارها، شمار شهدای رسانه در نوار غزه از زمان آغاز جنگ علیه این باریکه در ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون، به ۱۷۴ نفر رسیده است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *