چالشی جدید برای قهرمان جهان/ کدام آزادکار نماینده وزن ۶۱ کیلو آمریکا در جهانی آلبانی خواهد بود؟

8:30 - 17 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۷۸۶
چالشی جدید برای قهرمان جهان/ کدام آزادکار نماینده وزن ۶۱ کیلو آمریکا در جهانی آلبانی خواهد بود؟
رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا برای حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ اواخر شهریورماه برگزار می‌شود.

خبرگزاری میزان - مسابقات انتخابی تیم جهانی ۲۰۲۴ آمریکا روز‌های ۲۴ و ۲۵ شهریورماه در اوماها، ایالت نبراسکا برگزار می‌شود و قهرمانان، نمایندگان امسال را در مسابقات جهانی تیرانا، آلبانی، ۷ تا ۱۰ آبان‌ماه تعیین می‌کنند. 

در این دوره از مسابقات انتخابی، یک تورنمنت چالشی برگزار می‌شود تا مشخص شود چه کسی در فینال بهترین از میان سه کشتی می‌شود. مدال‌آوران بازگشته جهان در سال ۲۰۲۳ در وزنی که مدال را کسب کردند، واجد شرایط یک مکان خودکار در فینال بهترین از سه مرحله نهایی هستند. 

نمای کلی وزن ۶۱ کیلوگرم می‌تواند رقابتی‌ترین و قانع‌کننده‌ترین وزن سبک آزاد مردان در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ باشد. ویتو آروجائو، قهرمان مسابقات جهانی ۲۰۲۳ شد، اما از مسابقات المپیک ۲۰۲۴ صرف نظر کرد تا روی سلامتی خود تمرکز کند. از آنجایی که او یک مدال‌آور جهانی بازگشته است، او واجد شرایط در فینال بهترین از سه مسابقه خواهد بود.

پنج کشتی‌گیر پیشتاز رویارویی با آروجائو در فینال هستند: مارکوس بلیز، آستین دسانتو، داتون فیکس، ناهشون گرت و ست گراس. چهار نفر از شرکت کنندگان فوق به تیم‌های جهانی راه یافته‌اند. 

ویتو آراجائو پویاترین و خلاق‌ترین کشتی‌گیر این رشته است. یک مسابقه آهسته و بی برنامه برای او مفید نخواهد بود. او باید حریف خود را زود آزمایش کند و نشان دهد که چرا قهرمان جهان است. وی اکنون در نیمه راه است تا برای دومین بار متوالی خود را در تیم جهانی جای دهد. آراجائو برای مسابقات گزیشنی المپیک ۲۰۲۴ وزن خود را به ۵۷ کیلوگرم کاهش نداد تا روی سلامتی خود تمرکز کند.

این اولین مسابقه سبک آزاد ویتو آراجائو در سال ۲۰۲۴ و اولین مسابقه از زمان قهرمانی‌اش در جهان است.

معرفی سایر مدعیان وزن ۶۱ کیلوگرم

نهشون گرت - به حضور در یک تیم جهانی نزدیک بود. او در فینال ایکس ۲۰۱۸ بر جو کولون پیروز شد. کولون با پیروزی ۷-۵ رقابت را آغاز کرد و سپس گرت با نتیجه ۱۰-۵ و ۱۲-۰ پیروز شد و در نهایت کولون در مسابقات جهانی جای گرت مصدوم را گرفت و به برنز رسید.

اکنون زمان گرت ۳۱ ساله است. او برای مسابقات المپیک ۲۰۲۴ به وزن ۶۵ کیلوگرم رفت و موفقیت‌های محدودی در کلاس سنگین‌تر داشت. 

دیتون فیکس - همه نگاه‌ها به او در اوما‌ها خواهد بود. این اولین مسابقه او از زمانی است که دیوید تیلور به عنوان سرمربی کشتی اوکلاهاما ایالتی انتخاب شد. تیلور علناً اعلام کرد که حفظ فیکس در تیم یک اولویت است.

فیکس با وزن ۵۷ کیلوگرم در آزمایشات المپیک، ۵-۱ بر نیک سوریانو پیروز شد و ۶-۰ به گیلمن باخت و از مسابقات حذف شد. گیلمن در حال حاضر در کادر مربیگری کابوی است و احتمالاً با فیکس تمرین می‌کند.

این کشتی گیر ۲۶ ساله تجربه بین المللی دارد و چندین مدال جهانی در سطح سنی از جمله طلای نوجوانان ۲۰۱۷ کسب کرده است. اگر او در اوج باشد، چرخش‌های انفجاری دارد.

مارکوس بلیز - در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ با وزن ۵۷ کیلوگرم به مقام سوم دست یافت. این آزمون نهایی برای بلیز خواهد بود تا ببیند آیا به نخبگان ارشد تعلق دارد یا خیر. او با سه برد برتر و دو پیروزی یک امتیازی، قهرمان مسابقات جهانی زیر ۱۷ سال ۲۰۲۳ شد. وقتی در مسابقات آزاد کلاریون ۲۰۲۳ در آذرماه ۲۰۲۳، مت راموس، شماره یک ملی و فینالیست NCAA را شکست داد، دنیای کشتی را شوکه کرد.

آستین دیسانتو - شاید بتوان گفت هیچ کشتی‌گیری در این میدان هیجانی بیشتر از آستین دسانتو به تشک نمی‌آورد. سرعت اکتان بالا و بی‌امان، او را به محبوبیت در میان طرفداران تبدیل کرده است. او به دلیل مصدومیت در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ شرکت نکرد، اما عملکرد چشمگیری در مسابقات آزاد آمریکا در سال ۲۰۲۳ داشت.

ست گراس - او می‌تواند در موقعیت‌های ناممکن، امتیاز کسب کند، حتی اگر برای تحقق آن موقعیت را رها کند. او غیرقابل پیش‌بینی‌ترین و غیرمتعارف‌ترین کشتی‌گیر میدان است که می‌تواند تشک را به یک میدان مسابقه خطرناک تبدیل کند. عملکرد موفقیت‌آمیز او در فینال ایکس سال ۲۰۲۲، جایی که او با پیروزی‌های ۵-۴ و ۹-۵ در مقابل تماشاگران جهانی، نمایش خوبی داشت و برای کسب مدال کشتی گرفت.

تاریخچه نماینده وزن ۶۱ کیلوگرم تیم کشتی آزاد آمریکا در مسابقات قهرمانی جهان به شرح زیر است:

۲۰۲۳ / مدال طلا / آروجائو در فینال با نتیجه ۱۰ بر ۹ عباسگاجی ماگومدوف را شکست داد.

۲۰۲۲ / پنجم / ست گراس در نیمه نهایی به ری هیگوچی از ژاپن با نتیجه ۱۵-۷ باخت.

۲۰۲۱ / نقره / داتون فیکس با نتیجه ۴۱-۰ از چهار حریف پیشی گرفت و در فینال با نتیجه ۴-۱ مغلوب عباسگاجی ماگومدوف شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *