ایران اقدام‌ برای تاثیرگذاری بر روند و نتایج انتخابات آمریکا را رد کرد

9:13 - 16 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۶۹۶
ایران اقدام‌ برای تاثیرگذاری بر روند و نتایج انتخابات آمریکا را رد کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن توصیف اتهام‌های ضدایرانی آمریکا با عنوان ادعاهای بی‌اساس، مغرضانه و دارای مصارف سیاسی داخلی در این کشور، گفت که ادعاهای مربوط به اقدام تهاجمی ایران برای تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا را مردود می‌دانیم.

خبرگزاری میزان - ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای دادستان کل آمریکا مبنی بر اقدام‌های تهاجمی برخی کشور‌ها از جمله جمهوری اسلامی ایران برای تاثیرگذاری بر روند و نتایج انتخابات آمریکا گفت: یک‌بار دیگر این ادعا‌های تکراری را بی‌اساس، مغرضانه و دارای مصارف سیاسی داخلی در آمریکا دانسته و چنین اتهام‌های را مردود اعلام می‌کنیم.

کنعانی همچنین تصریح کرد: مقام‌های دولت آمریکا نمی‌توانند ترمیم شکاف‌ها و مشکلات داخلى این کشور را که ریشه‌های ساختاری، سیاسى و اجتماعی دارد، با فرافکنی و اتهام‌زنی به دیگران، در خارج از مرز‌های این کشور جست‌وجو کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اظهار کرد: دولت آمریکا که پیشرو در مداخلات غیرقانونی در امور داخلی دیگر کشور‌های مستقل بوده و فهرست بلند بالایی از چنین اقدام‌های مخربی را در کارنامه خود دارد، نمی‌تواند با اتهام‌زنی به دیگر کشورها، مشکلات و بحران‌های داخلی خود را به دیگر کشور‌ها منتسب کرده و بر سابقه سیاه رفتار‌های مداخله‌جویانه و فراقانونی خود در امور داخلی کشور‌های مستقل سرپوش بگذارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *