پیام از صنعا به تل‌آویو؛ حمله‌های موشکی یمن کابوس رژیم صهیونیستی

8:00 - 26 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۲۴۹
پیام از صنعا به تل‌آویو؛ حمله‌های موشکی یمن کابوس رژیم صهیونیستی
حمله‌های ارتش یمن به مواضع رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی نشان از هم‌بستگی مردم این کشور با مردم مظلوم فلسطین است.

خبرگزاری میزان - نیرو‌های مسلح یمن به‌تازگی یک موشک بالستیک دوربرد را به مرکز اراضی اشغالی شلیک کردند.

این موشک آژیر‌های حمله هوایی را در تل‌آویو و در سراسر مرکز اراضی اشغالی، از جمله فرودگاه بن‌گوریون به‌صدا درآورد؛ در ادامه شهرک‌نشینان صهیونیست به پناهگاه‌ها فرار کردند. 

خدمات اورژانس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۹ شهرک‌نشین درپی فرار از این حمله موشکی زخمی شدند. 

یکی از نکات مهم این عملیات این بود که سامانه پدافندی رژیم صهیونیستی نتوانست موشک یمنی را ساقط کند و این موشک به هدف خود اصابت کرد. 

یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که مواضع نظامی رزیم صهیونیستی در منطقه یافا با یک موشک بالستیک مافوق صوت جدید هدف قرار گرفت. 

کارزار همبستگی یمنی‌ها

ارتش یمن از ماه نوامبر (آبان/آذر) کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و خلیج عدن، تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است؛ یمن می‌گوید که این حمله‌ها بخشی از کارزار همبستگی با فلسطینی‌ها و علیه ادامه جنگ رژیم صهیونیستی در غزه است.

این حمله‌ها شرکت‌های کشتیرانی را مجبور کرده که مسیر‌های طولانی‌تر و با هزینه بیشتر را برای کشتی‌های خود (با دور زدن آفریقای جنوبی) انتخاب کنند. 

الجزیره می‌گوید که ائتلاف نظامی به سرکردگی آمریکا از ژانویه (دی/بهمن) مناطقی از یمن را بمباران کرده، اما نیرو‌های مسلح این کشور به عملیات‌های خود ادامه داده‌اند. 

ارتش یمن همچنین پهپاد‌ها و موشک‌هایی را از سراسر دریای سرخ به سمت ایلات، شهر بندری جنوب اراضی اشغالی شلیک کرده است.

یمن در ماه جولای (تیر/مرداد) نیز یک پهپاد دوربرد را به‌سمت تل‌آویو شلیک کرد که به کشته شدن یک شهرک‌نشین و زخمی شدن شماری دیگر منجر شد.

حمله به اقتصاد رژیم صهیونیستی

حمله‌های نیرو‌های یمنی علیه منافع رژیم صهیونیستی در دریای سرخ تاثیر عمیقی بر بندر ایلات در جنوب اراضی اشغالی، یکی از حیاتی‌ترین بنادر تجاری این رژیم، گذاشته است.

تنها این بندر حدود ۳ میلیارد دلار خسارت مستقیم اقتصادی را متحمل شده و تجارت اصلی واردات‌ و صادرات آن به دلیل شلیک مکرر موشک‌های دوربرد از سوی نیرو‌های مسلح یمن تا حد زیادی متوقف شده است. 

حمله‌های ارتش یمن کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ هدف قرار داده است. 

این بحران ۲ بندر دیگر رژیم صهیونیستی را نیز تهدید می‌کند؛ دست‌کم ۳۰ درصد کالا‌های وارداتی رژیم صهیونیستی از بنادر حیفا و اشدود تامین شده و باید از دریای سرخ و کانال سوئز عبور کند. 

میزان اجناس وارد شده به اراضی اشغالی از بندر اشدود در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳، تحت تاثیر جنگ غزه و حمله‌های نیرو‌های مسلح یمن در دریای سرخ، ۹۴ درصد کاهش یافت. 

براساس گزارش‌ها، دامنه حمل‌ونقل تمام بنادر دریایی رژیم صهیونیستی به‌میزان قابل توجهی، یعنی ۷۰ درصد، کاهش یافته است. 

ریسپانسیبل استیت‌کرفت نوشت: در حالی که هزینه‌های جهانی حملات به کشتیرانی به‌طور پیوسته در حال افزایش است، این حملات سود سیاسی و حتی راهبردی سنگینی را برای ارتش یمن به همراه دارد، که به نظر می‌رسد در جبهه روابط عمومی چه در داخل و چه در خارج از یمن پیروز می‌شوند.

این حملات و از جمله توقیف کشتی گلکسی لیدر، غرور ملی را در میان بسیاری از مردم یمن برانگیخته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *