رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: آغاز به کار دادگاه صلح در کل شهرستان‌های استان بزودی اتفاق خواهد افتاد

9:15 - 22 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۷۴۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: آغاز به کار دادگاه صلح در کل شهرستان‌های استان بزودی اتفاق خواهد افتاد
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: تمامی اقدامات اولیه و امکانات و لوازم شروع به کار دادگاه صلح در شهرستان‌ها در حال تدارک بوده و تقریباً فراهم شده است و بزودی آغاز به کار دادگاه صلح در کل شهرستان‌های استان اتفاق خواهد افتاد.

خبرگزاری میزان - ظهر روز یکشنبه ۲۱ مرداد ماه جلسه وبیناری معاون اول قوه قضاییه با استان‌ها با موضوع تبیین زمانبندی و نحوه اجرای قانون شورا‌های حل اختلاف با حضور ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و اعضای شورای معاونین در سالن امامت دادگستری استان برگزار شد.

در این جلسه که با توجه به مصوبات چهارمین جلسه شورای راهبردی اجرای قانون شورای حل اختلاف و تشکیل دادگاه‌های صلح برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اول قوه قضاییه به تبیین زمانبندی اجرای این قانون پرداخت.

گفتنی است در این جلسه تعدادی از استان‌ها نظرات و سوالات خود را درخصوص تشکیل دادگاه‌های صلح بیان که پاسخ‌های لازم ارائه شد.

ناصر عتباتی در حاشیه این جلسه گفت: اجرای قانون شورای حل اختلاف و رسیدگی در دادگاه صلح در ۱۱ بخش استان شروع شده و مورد رصد مرتب و مداوم قرار دارد تا به نحو شایسته این قانون اجرایی شود.

وی افزود: پس از حوزه‌های قضایی بخش و شهرستان‌های فاقد دادسرا نوبت به دیگر شهرستان‌ها خواهد رسید و دادگاه صلح در این شهرستان‌ها شروع به کار خواهد کرد.

عتباتی بیان کرد: اکنون تمامی اقدامات اولیه و امکانات و لوازم شروع به کار دادگاه صلح در شهرستان‌ها در حال تدارک است و تقریباً فراهم شده است و بزودی آغاز به کار دادگاه صلح در کل شهرستان‌های استان اتفاق خواهد افتاد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با بیان اینکه دادگاه صلح همان صلاحیت‌های دادگاه را دارا است گفت: اولویت در دادگاه صلح حصول سازش بین اصحاب پرونده است و در صورت عدم توفیق در سازش رای مقتضی صادر خواهد کرد.

عتباتی در پایان ابراز امیدواری کرد با شروع به کار دادگاه‌های صلح میزان سازش در بین اصحاب پرونده افزایش یابد و اختلاف مردم به طور کلی حل و فصل شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگاه صلح

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *