گزارش|

المپیک ۲۰۲۴| رحمان،‌ بی‌رحمانه فینالیست شد؛ طلا از دست زارع سُر خورد/ شاهکار سلیمی و صید طلای ناب تکواندو بعد از ۱۶ سال

13:14 - 20 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۴۴۳
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
المپیک ۲۰۲۴| رحمان،‌ بی‌رحمانه فینالیست شد؛ طلا از دست زارع سُر خورد/ شاهکار سلیمی و صید طلای ناب تکواندو بعد از ۱۶ سال
۵ ورزشکار کشورمان در پانزدهمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف حریفانشان رفتند که حاصل آن کسب یک مدال طلا، یک نقره و یک فینالیست بود.

خبرگزاری میزان - پانزدهمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در حالی امروز (شنبه ۲۰ مرداد) پیگیری می‌شود که ۵ ورزشکار کشورمان در رشته‌های تکواندو، کشتی آزاد و وزنه‌برداری به مصاف حریفان رفتند که حاصل آن کسب یک مدال طلا (تکواندو)،‌ یک نقره (کشتی آزاد) و یک فینالیست (کشتی آزاد) بود.

برنامه ورزشکاران ایران در روز پانزدهم به شرح زیر است:

*تکواندو

-آرین سلیمی ملی‌پوش وزن ۸۰+ کیلوگرم (قهرمان شد)

*کشتی آزاد

-رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم (به فینال رسید)

-امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم (به شانس مجدد رفت)

-امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم (نقره گرفت)

*وزنه‌برداری

-علی‌داوودی در دسته ۱۰۲+ کیلوگرم (چهارم شد)

نتایج نمایندگان کشورمان در روز پانزدهم به شرح زیر است: 

دست زارع به طلا نرسید 

مسابقات فینال و رده‌بندی ۲ وزن دوم از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت محلی (۲۱ به وقت ایران) آغاز شد که امیرحسین زارع در فینال وزن ۱۲۵ کیلو به مصاف گنو پتریاشویلی از گرجستان رفت و با شکست در این مسابقه به مدال نقره بسنده کرد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور داشتند، امیرحسین زارع در دور نخست با نتیجه ۵ بر صفر مقابل آیال لازاریف از قرقیزستان به برتری دست یافت. وی در دور بعد هم با نتیجه ۱۰ بر صفر دسی از کانادا را شکست داد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت.

زارع در این مرحله با نتیجه ۲ بر یک مقابل طا‌ها آکگول، قهرمان جهان و المپیک از ترکیه به برتری رسید و فینالیست شد.

زارع در فینال به مصاف گنو پتریاشویلی، دارنده مدال‌های نقره و برنز المپیک و ۳ طلای جهان از گرجستان رفت که در یک دیدار جذاب و دیدنی با نتیجه ۱۰ بر ۹ شکست خورد به مدال نقره بسنده کرد.

پیش از این حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم صاحب مدال نقره شده بود.

رحمان عموزاد نیز که به فینال ۶۵ کیلوگرم رسیده است فردا شب برای کسب مدال طلا به مصاف حریف ژاپنی‌اش خواهد رفت.

 

 
 

المپیک ۲۰۲۴| صعود تکواندوکار ایران با برتری مقابل ازبکستان/ شروع طوفانی عموزاد مقابل حرف نامدار آمریکایی و شکست آذرپیرا مقابل قهرمان جهان در گام نخست

پیروزی‌های بی‌رحمانه عموزاد مقابل حریفان تا فینال

مسابقات ۲ وزن سوم و پایانی رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های المپیک از ساعت ۱۱ صبح امروز به وقت محلی (۱۲:۳۰ به وقت ایران) آغاز شد و نمایندگان کشورمان در اوزان ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم به مصاف حریفانشان رفته‌اند.

در وزن ۶۵ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور دارند، رحمان عموزاد در دور نخست بانتیجه ۱۰ بر صفر از سد زاین رترفورد، دارنده مدال نقره جهان از آمریکا گذشت. وی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر صفر از سد اسلام دودایف، قهرمان روسی‌الاصل اروپا از آلبانی گذشت و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. 

عموزاد برای حضور در فینال با نتیجه ۱۰ بر صفر و پیش از پایان ۳ دقیقه اول از سد اسماعیل موسکائف، قهرمان سال ۲۰۲۳ جهان از مجارستان گذشت و گام به فینال گذاشت.

این نتیجه در حالی حاصل شد که عموزاد در طول مسابقاتش تا اینجا حتی یک امتیاز هم به حریفانش نداده و ۲۹ امتیاز گرفته است.

عموزاد برای کسب مدال طلا فردا شب به مصاف کوتارو کیوکا از ژاپن خواهد رفت.

 

 

پیروزی مقتدرانه عموزاد برابر دودایف

 

 

پیروزی یک طرفه عموزاد مقابل موسکائف قهرمان جهان 

 

 

 

المپیک ۲۰۲۴| صعود تکواندوکار ایران با برتری مقابل ازبکستان/ شروع طوفانی عموزاد مقابل حرف نامدار آمریکایی و شکست آذرپیرا مقابل قهرمان جهان در گام نخست

آذرپیرا به شانس مجدد رفت 

در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور دارند، امیرعلی آذرپیرا در دور نخست به مصاف احمد تاج‌الدینوف، قهرمان جهان و بخت نخست قهرمانی المپیک از بحرین رفت که با وجود نمایش درخشانی که داشت در نهایت با نتیجه ۴ بر ۳ شکست خورد و از حضور در مرحله بعد بازماند، اما با توجه به حضور حریفش در فینال به شانس مجدد رفت.

تاج‌الدینوف در نیمه نهایی با نتیجه ۶ بر ۴ از سد کایل اسنایدر، قهرمان جهان و المپیک از آمریکا گذشت.

آذرپیرا فردا کارش را برای کسب مدال برنز در گروه بازنده‌ها ادامه می‌دهد و باید به مصاف علیشیر یرگالی، دارنده ۴ مدال نقره و برنز جهان از قزاقستان برود که صورت پیروزی در این مسابقه در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز به مصاف اسنایدر خواهد رفت.

 

 

صعود تکواندوکار ایران به نیمه‌نهایی با دروی‌ حریفان نامدار

در چهارمین روز از مسابقات تکواندو المپیک ۲۰۲۴ پاریس، امروز (شنبه) در وزن مثبت ۸۰ کیلوگرم، آرین سلیمی آخرین نماینده تکواندو کشورمان در دومین دیدار خود مقابل کارلوس سانسورس مکزیکی تکواندوکار رنک دوم جهان قرار گرفت و با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد.

راند اول ۲ بر ۲ شد، اما نتیجه به سود مکزیک اعلام شد. در راند دوم آرین با ضربات پیاپی پا و ۳ امتیازی با نتیجه ۶ بر ۴ پیروز شد. در راند سوم تکواندوکار کشورمان بازهم درخشان ظاهر شد و با نتیجه ۱۲ بر صفر پیروز شد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت.

آرین پیش از این نیکیتا رافالوویچ ازبکستانی را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داده بود.

آخرین نماینده تکواندو کشورمان در سومین دیدار خود مقابل ایوان سارینا از کرواسی قرار گرفت و با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد.

راند اول با نتیجه ۱۲ بر ۵ به سود حریف کرواسی به پایان رسید. در راند دوم آرین در جدالی نفس گیر با نتیجه ۹ بر ۸ پیروز شد. راند سوم آرین جسورانه و قدرتمندانه جنگید و با نتیجه ۹ بر ۶ پیروز شد و به فینال رسید.

سلیمی در فینال با نتیجه ۲ بر یک از سد کادن کانینگهام از بریتانیا گذشت و به بعد از ۱۶ سال تکواندوی ایران را صاحب مدال ارزشمند طلا کرد.

راند اول با نتیجه ۶ بر ۳ به سود تکواندوکار بریتانیا به پایان رسید، اما در راند دوم سلیمی ۹ بر یک پیروز شد. راند سوم هم با نتیجه ۶ بر ۲ به سود سلیمی به پایان رسید.

پیش از این ۳ تکواندوکار کشورمان موفق به کسب مدال شده اند.

مبینا نعمت‌زاده در وزن منفی ۴۹ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

ناهید کیانی در وزن منفی ۵۷ کیلوگرم مدال نقره بدست آورد و مهران برخورداری هم در وزن منفی ۸۰ کیلوگرم به مدال خوش رنگ نقره دست یافت.

ضمن اینکه تکواندو کشورمان برای نخستین بار در تاریخ این رشته موفق شد با ۲ ملی‌پوش در بخش مردان و ۲ ملی‌پوش در بخش بانوان در المپیک‌ ۲۰۲۴ پاریس حضور پیدا کند و این حضور درخشان در نهایت منجر به کسب ۴ مدال رنگارنگ شد.

لازم به یادآوری است، تکواندو ایران برای آخرین بار در المپیک ۲۰۰۸ پکن توسط هادی ساعی موفق به کسب مدال طلای المپیک شده بود و حالا امشب آرین سلیمی جوان ۲۰ ساله کشورمان موفق به کسب مدال طلای المپیک شد و با تاریخ سازی این طلسم ۱۶ ساله را نیز شکست..

پیروزی سلیمی در دیدار نخست مقابل نماینده ازبکستان 

 

پیروزی ارزشمند آرین سلیمی مقابل حریف مکزیکی

 

پیروزی درخشان سلیمی مقابل نماینده کرواسی 

 

 

طلای ناب سلیمی بعد از ۱۶ سال

 

 

داوودی چهارم المپیک شد

روز پایانی رقابت‌های وزنه‌برداری مردان بازی‌های المپیک، امشب (شنبه) با برگزاری رقابت دسته ۱۰۲+ کیلوگرم برگزار شد و علی داوودی دومین و آخرین نماینده وزنه‌برداری کشورمان در رقابت با ۱۱ وزنه‌بردار به روی تخت رفت و در پایان پس از سه حریف سرشناس و قدرتمند خود در جایگاه چهارم قرار گرفت. 

مارت سیم از استونی، لاشا تالاخادزه از گرجستان، وارازدات لالایان از ارمنستان، علی عمار ربایاوی از عراق، ایشیرو موراکامی از ژاپن، ولید بیدانی از الجزایر، گور میناسیان از بحرین، کمیل کوچرا از جمهوری چک، من اسد از سوریه، عبدالرحمن عبدالعزیز از مصر و دیوید لیتی از نیوزیلند رقبای داوودی در رقابت امشب بودند. 

داووی در نخستین حرکت یک ضرب وزنه موفق به مهار وزنه ۲۰۰ کیلوگرم نشد، اما در حرکت دوم وزنه ۲۰۱ کیلوگرم را بالای سر برد. نماینده کشورمان در سومین حرکت وزنه ۲۰۵ کیلوگرم را انتخاب کرد و موفق به مهار این وزنه شد تا با ۲۰۵ کیلوگرم به کار خود در حرکت یک ضرب پایان دهد. 

در حرکت دوم علی داوی ابتدا وزنه ۲۴۲ کیلوگرم را بالای سر برد و در ادامه برای حرکت دوم وزنه ۲۵۷ کیلوگرم را انتخاب کرد که در مهار این وزنه ناموفق بود. داوودی برای کسب نشان برنز نیاز به بلند کردن وزنه ۲۵۷ کیلوگرمی داشت و در حرکت سوم نیز در مهار این وزنه ناموفق بود تا در مجموع در جایگاه چهارم قرار گیرد. 

در پایان این دسته لاشا تالاخادزه با ۲۱۵ کیلوگرم در یک ضرب و ۲۶۰ کیلوگرم در دو ضرب و با مجموع ۴۷۵ کیلوگرم به سومین مدال طلای المپیک خود دست یافت. وارازدات لالایان با ۲۱۵ کیلوگرم در یک ضرب و مهار ۲۵۲ کیلوگرم در دو ضرب و مجموع ۴۶۷ کیلوگرم به مدال نقره رسید و گور میناسیان با ۲۱۶ کیلوگرم در یک ضرب و ۲۴۵ کیلوگرم در دو ضرب و مجموع ۴۶۱ کیلوگرم مدال برنز را کسب کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *