گفت‌وگو|

تیم والیبال پاس گرگان به گنبد منتقل شد/ سنگدوینی: پیاتزا برای موفقیت باید با خلقیات و فرهنگ بازیکنان ایرانی آشنا شود

9:50 - 20 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۳۳۳
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
تیم والیبال پاس گرگان به گنبد منتقل شد/ سنگدوینی: پیاتزا برای موفقیت باید با خلقیات و فرهنگ بازیکنان ایرانی آشنا شود
سرمربی تیم والیبال پاس گفت: تیم پاس به عنوان نماینده ایران در مسابقات والیبال ارتش‌های جهان (سیزم) که به میزبانی کشورمان برگزار خواهد شد، شرکت می‌کند.

عیسی سنگدوینی در گفت‌وگو با میزان، درباره انتقال تیم والیبال پاس گرگان به شهر گنبد و دلایل این انتقال اظهار داشت: با توجه به عدم حمایت مالی مسئولان و به ویژه شورا و شهرداری شهر گرگان، من به عنوان رییس هیت والیبال استان گلستان و سرمربی تیم والیبال پاس و همچنین به خاطر رونق والیبال استان پیشنهاد دادم در صورت حمایت مالی شورا و شهرداری گنبد، تیم والیبال پاس به مدت یک سال به شهر گنبد منتقل شود تا به این ترتیب چراغ والیبال در شهر والیبال‌خیر گنبد روشن بماند. از همین رو قرار است میزبانی بازی‌های خانگی تیم پاس در فصل پیش‌رو به میزبانی شهر گنبد برگزار شود.

سرمربی تیم والیبال پاس در مورد وضعیت بازیکنان جذب شده و همچنین بازیکنان سرباز، گفت: تمرینات‌مان به موقع شروع شده و تیم در وضعیت عالی قرار دارد. با توجه به اینکه نماینده ایران در مسابقات ارتش‌های جهان (سیزم) که از ۲۸ شهریور ماه به میزبانی کشورمان برگزار خواهد شد، هستیم بازیکنان از ۴ ماه پیش در اردو هستند و ۱۵ بازی تدارکاتی تاکنون انجام داده‌ایم. امسال هم بازیکنان باکیفیت و خوبی داریم که سابقه ملی‌پوش شدن دارند که می‌توانم به بازیکنانی مانند امیر حسن فرهادی، مهدی رضایی، امیررضا سرلک، آرمان رحمانی، حسین ولایی، حسین حاجی کلاته، شایان شاهسوند، سلیم چپرلی، امیر صداقت و سید مرتضی طباطبایی اشاره کنم.

کارشناس والیبال درخصوص انتخاب روبرتو پیاتزا به عنوان سرمربی جدید تیم ملی والیبال خاطرنشان کرد: در آخرین جلسات کمیته فنی که حضور داشتم، نظرم به وضوح روی پیاتزا به عنوان گزینه اصلی برای هدایت تیم ملی بود چرا که او علاوه بر حضور در رنک دوازدهم برترین مربیان جهان، سابقه هدایت و قهرمانی با باشگاه‌های سرشناس در سری‌آ ایتالیا و پلاس‌لیگا لهستان بوده است. نباید از یاد ببریم که برای موفقیت هممه چیز به سرمربی تراز اول بستگی ندارد و در واقع بخشی از موفقیت مرهون تلاش کادرفنی و بازیکنان و نصف دیگر مربوط به عملکرد فدراسیون والیبال است. در شرایط فعلی و روز‌های بحرانی تیم ملی مهم است که اهالی والیبال از کارشناسان گرفته تا رسانه‌ها برای موفقیت همدل شوند و از پرداختن به حواشی و اختلافات بپرهیزیم. پیاتزا برای موفقیت در والیبال ایران باید به شناخت خوبی از فرهنگ ایرانی‌ها و همچنین خلقیات بازیکنان برسد. 

وی افزود: البته به نظرم باتوجه به برنامخ بلندمدت فدراسیون لازم است یک کمیته فنی متشکل از کارشناسان و خبره‌های والیبال بر کار تیم ملی و پیاتزا نظارت داشته باشند تا با یک پروژه اصولی و دقیق به اهداف‌مان در رده ملی برسیم. همچنین معتقدم باتوجه به انتخاب توتولو به عنوان دستیار پیاتزا لارم است با شروع لیگ، تیم ملی ب تشکیل شود تا هم با خلا بازیکنان آماده در تورنمنت‌های بین‌المللی روبرو نشویم و هم اینکه با ایجاد یک فضای رقابتی، بازبکنان اصلی حاشیه امنیتی برای فیکس بودن نداشته باشند و همیشه برای بهتر ماندن تلاش کنند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *