گزارش|

رویکرد متفاوت سرمربیان جدید تیم ملی ووشو/ تمرکز بر نسل جوان در مردان و تجربه در بخش زنان

7:45 - 20 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۳۰۶
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
رویکرد متفاوت سرمربیان جدید تیم ملی ووشو/ تمرکز بر نسل جوان در مردان و تجربه در بخش زنان
ترکیب اعلام شده برای تیم ملی ووشو ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴، نشان از رویکرد متفاوت در دو بخش ساندا مردان و زنان دارد.

خبرگزاری میزان - کیوان شیرآقایی و الهه منصوریان به عنوان سرمربیان جدید تیم‌های ساندای مردان و زنان قرار است در آزمون مهم رقابت‌های ووشوی قهرمانی آسیا خود و تیمشان را محک بزنند.

انتخاب ورزشکاران جوان در بخش ساندا مردان، نشان از تصمیم سرمربی برای سرمایه‌گذاری روی نسل آینده و آینده‌سازی برای تیم ملی است.

این رویکرد، همزمان با فرصت کشف استعداد‌های جدید و پرورش آن‌ها قطعاً ریسک‌هایی را هم به همراه خواهد داشت، چرا که ورزشکاران جوان ممکن است تجربه کافی برای رقابت در سطح آسیا را نداشته باشند و نتایج متغیری را به همراه آورند.

اما احترام به انتخابی‌ها و قدرت ریسک‌پذیری شیرآقایی قابل ستایش است، چون این تصمیم، نشان‌دهنده نگاه بلندمدت سرمربی به آینده تیم ملی ووشو خواهد بود.

به نظر می‌رسد سیاست کادرفنی طوری است که چشم‌انداز اصلی تیم، بازی‌های آسیایی ناگویا تعریف شده و به همین خاطر به غیر از علی خورشیدی، سایر نفرات بسیار جوان بوده و نخستین قهرمانی آسیای بزرگسالان را تجربه می‌کنند.

ترکیب ساندا مردان به این شرح است:

امیرحسین همتی در وزن ۶۰- کیلوگرم

رضا عبداللهی در وزن ۶۵- کیلوگرم

محمد فرهادی در وزن ۷۰ کیلوگرم

سیدسهیل موسوی در وزن ۷۵- کیلوگرم

علی خورشیدی در وزن ۸۰- کیلوگرم

محمدرضا ریگی در وزن ۸۵- کیلوگرم

محمد نصیری در وزن ۹۰+ کیلوگرم،

 اما در بخش زنان شرایط کمی متفاوت است. حضور ورزشکاران باتجربه‌ای مانند شهربانو منصوریان، سهیلا منصوریان و صدیقه دریایی در ترکیب تیم ملی زنان، نویدبخش کسب نتایج درخشان در این بخش است. این ورزشکاران سابقه درخشانی در مسابقات بین‌المللی دارند و می‌توانند به عنوان لیدر تیم عمل کنند.

با توجه به تجربه و توانایی فنی این ورزشکاران، انتظار می‌رود که بخش ساندا زنان بتواند مدال‌های ارزشمندی را برای ایران به ارمغان آورد.

البته الهه منصوریان که بی‌تردید نابغه ووشو در بخش زنان است، به عنوان سرمربی قطعا به فکر آینده‌سازی هم خواهد بود و رفته رفته خون تازه‌ای در رگ‌های ساندای بانوان جاری خواهد کرد.

شاید به همین دلیل است که در کنار باتجربه‌ها، از سوگند سینکایی و یاسمن باقرزاده استفاده شده است.

ترکیب ساندا زنان به قرار زیر است: 

سوگند سینکائی در وزن ۵۲- کیلوگرم

صدیقه دریایی در وزن ۶۰- کیلوگرم

سهیلا منصوریان در وزن ۶۵- کیلوگرم

یاسمن باقرزاده در وزن ۷۰- کیلوگرم

شهربانو منصوریان در وزن ۷۵- کیلوگرم

در هر صورت انتظار می‌رود ووشوی ایران بتواند با کنار زدن چین که رقیب سنتی و دیرینه کشورمان است، بر بلندای آسیا تکیه بزند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *