رئیس کل دادگستری خراسان شمالی: روند تعاملات بین دستگاه قضایی و ضابطان امیدوار کننده است

8:03 - 03 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۵۷۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی: روند تعاملات بین دستگاه قضایی و ضابطان امیدوار کننده است
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی روند تعاملات بین دستگاه قضایی و ضابطان را امیدوار کننده خواند و گفت: تعاملات مراجع انتظامی و دستگاه قضایی واجد آثار راهگشا، سازنده و در راستای حل مشکلات بوده است.

خبرگزاری میزان-اولین کمیته تعاملی قضایی-انتظامی در سال جاری به ریاست حجت‌الإسلام والمسلمین براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی برگزار شد.

حجت‌الإسلام والمسلمین براتی زاده ضمن اشاره به مبانی قانونی، مهمترین نقش‌ها و کارکرد‌های مورد انتظار از ضابطین را در ابعاد مختلف از جمله در راستای کاهش حجم ورودی پرونده‌ها به شعب و محاکم قضایی تبیین و اظهار کرد: مراجع انتظامی در حوزه‌های عمومی و تخصصی مادامی که به‌عنوان ضابطان قوه قضاییه ایفای نقش می‌کنند به مثابه بازوی اجرایی دستگاه قضایی به شمار می‌روند و به همین اعتبار بخشی از موفقیت‌های واحد‌های قضایی قطعا به میزان همکاری‌ها و همراهی‌ها بستگی دارد.

وی نوع تعاملات دستگاه قضایی و ضابطان انتظامی را در شرایط فعلی بسیار مهم و از عوامل زمینه ساز حفظ کارآمدی سازمانی برشمرد و گفت: تاکنون خوشبختانه نوع و ماهیت همکاری‌ها و تعاملات فی مابین مراجع انتظامی و دستگاه قضایی واجد آثار راهگشا و سازنده و در راستای حل مشکلات بوده و با ارائه و تداوم راهبرد‌های آموزشی و توجیهی و برگزاری منظم جلسات و نشست‌های هم اندیشی که در این خصوص پیش بینی شده است، چشم انداز آتی نیز همچنان امیدوار کننده به نظر می‌رسد.

ایلالی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی نیز با اشاره به اینکه تمامی اقدامات ضابطان باید مبتنی بر موازین قانونی باشد، گفت: در برخی موارد مشکلاتی وجود دارد که عمدتا با حقوق شهروندی مرتبط است و دادستان به‌ عنوان مدعی العموم وظیفه دارد در این ابعاد با حساسیت مضاعف مطالبات عمومی را پیگیری کند؛ لذا انتظار می‌رود ضابطان نیز در مقام اجرای دستور‌های قضایی و اقدام و عمل در همه عرصه‌ها اصول شرعی و قانونی و حقوق کلیه اشخاص را به ویژه در موارد منجر به بازداشت متهمان و یا در بحبوحه بازرسی‌ها دقیقا رعایت کند.

وی خواستار تقویت روند نظارت‌ها و سطوح همکاری‌ها از سوی ضابطان در حوزه‌هایی از قبیل تأمین امنیت تفرجگاه‌ها و اماکن، شناسایی و معرفی اموال بلاصاحب و جلوگیری از تعدد موارد سد معابر شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: ضابطان قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *