رئیس کل دادگستری خراسان شمالی: در تلاش برای احیای واحد تولیدی آساک هستیم

11:10 - 04 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۸۵۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی: در تلاش برای احیای واحد تولیدی آساک هستیم
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از ورود و پیگیری دستگاه قضایی در راستای برقراری تمهیدات و زمینه‌های احیای یک واحد تولیدکننده الکل طبی در شهرستان فاروج و بازگشت به کار تعداد ۲۲ نفر از کارگران این مجموعه خبر داد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الإسلام والمسلمین براتی زاده در سفر به فاروج، با همراهی حجت الإسلام والمسلمین یوسفی زرومی، قائم مقام ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان، سیدجواد ایلالی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب فاروج از واحد تولیدی الکل طبی آساک در این شهرستان بازدید و آخرین وضعیت این مجموعه را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با اشاره به تعطیلی و توقف فعالیت چندین ماهه این واحد تولیدی، بیان کرد:عدم امکان بهره مندی از اعتبار سرمایه در گردش به منظور تأمین مواد اولیه مورد نیاز جهت تولید الکل، عجز از بازپرداخت تسهیلات بانکی و تداوم عملیات اجرایی موضوع دعوی حقوقی بانک عامل (مستقر در تهران) به طرفیت این مجموعه مهمترین مشکلات مدیر این واحد تولیدی اعلام شده و دستگاه قضایی قطعا با عزم جدی در راستای پیگیری و رفع مشکلات یادشده و تسهیل زمینه‌های احیای این واحد تولیدی و برقراری امکان بازگشت به کار تعداد ۲۲ نفر از کارگران تلاش خواهد کرد.

وی تصریح کرد: این واحد تولیدی پیش از شیوع کرونا، حدود ۱۳ سال در تعطیلی به سر می‌برد که در بحبوحه فراگیری این بیماری مسری و خطرناک توانست با کمک دستگاه قضایی به چرخه تولید بازگردد و نیاز استان را در این خصوص تأمین کند. با این وجود چندماهی است که به دلایل یاد شده بار دیگر به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل درآمده است.

حجت‌الإسلام والمسلمین براتی زاده مسئله عملیات اجرایی منجر به انجام مزایده و فروش اموال و تجهیزات کارخانه را که به موجب اقدام بانک عامل و بر اساس نیابتی اعطایی از سوی دایره اجرائیات اداره کل ثبت اسناد تهران هم اکنون در دست پیگیری است، مهمترین نگرانی حال حاضر مدیر این واحد تولیدی عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی گفت: درباره اجرائیه صادره و در شرف اقدام مقرر شد مراتب از طریق مکاتبه با معاون قضایی دادستان کل کشور که دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه نیز هستند، پیگیری و از توقیف کارخانه و تجهیزات و متعلقات آن جلوگیری و تلاش شود تا موضوع به صورت مسالمت آمیز مرتفع شود.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *