رئیس کل دادگستری خراسان شمالی: کانون‌های شکل‌گیری جرایم و عوامل تسهیل‌کننده وقوع سرقت‌ها در استان، کاملا شناسایی و تحت رصد قرار دارد

10:22 - 07 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۲۳۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی: کانون‌های شکل‌گیری جرایم و عوامل تسهیل‌کننده وقوع سرقت‌ها در استان، کاملا شناسایی 
 و تحت رصد قرار دارد
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از اجرای هدفمند طرح‌های مبتنی بر اصول و موازین پیشگیرانه و بازدارنده در حوزه سرقت در استان خبر داد.

خبرگزاری میزان-حجت‌الاسلام والمسلمین براتی زاده رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در نشست ستاد استانی کنترل مجرمین حرفه ای، خطرناک و سابقه دار بر شناسایی زمینه‌های تسهیل کننده وقوع جرایم در استان تاکید کرد و گفت: کاهش موارد سرقت‌ها در استان نشان از اجرای موفقیت آمیز برنامه‌های پیشگیرانه دارد و برای بهبود شاخص‌های عملکردی لازم است این فرایند تداوم یافته و بیش از پیش تقویت شود.

حجت‌الإسلام والمسلمین براتی‌زاده اظهار کرد:کانون‌ها و مبانی شکل گیری جرایم و عوامل تسهیل کننده وقوع سرقت‌ها در استان، کاملا شناسایی شده و تحت رصد و پایش ضابطان انتظامی قرار دارند و این در حالی است که اجرای هدفمند طرح‌های مبتنی بر اصول و موازین پیشگیرانه و بازدارنده کماکان در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: تقویت سازوکار‌های نظارتی در ابعاد مختلف از جمله در حوزه عوامل زمینه ساز وقوع سرقت، مانند نظارت بر مراکز مظنون به خرید و فروش اموال مسروقه، عدم امکان بهره مندی مجرمان سابقه دار از تأسیسات قانونی طی دوران حبس، اهتمام جدی در دستگیری متهمان و محکومان متواری و وجود بازدارندگی ناشی از اصلاح قوانین مرتبط با سرقت می‌تواند در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش مصادیق سرقت بطور سازنده نقش آفرینی کند.

سیدجواد ایلالی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی نیز در این جلسه بیان کرد: پس از بررسی‌های کارشناسانه لازم در حال حاضر اجرای طرحی منسجم و هماهنگ در راستای شناسایی و دستگیری متهمان و مجرمان سابقه دار متواری در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: پیشگیری از سرقت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *