رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از دو حوزه قضایی شوقان و بام و صفی‌آباد بازدید کرد

12:28 - 14 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۴۲۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از دو حوزه قضایی شوقان و بام و صفی‌آباد بازدید کرد
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از دو حوزه قضایی شوقان و بام و صفی‌آباد بازدید و بر ضرورت تشکیل و راه اندازی هر چه سریعتر دادگاه‌های صلح در همه حوزه‌های قضایی استان تأکید کرد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین براتی‌زاده رئیس کل دادگستری خراسان شمالی صبح امروز بطور سرزده و جداگانه ابتدا از دادگاه عمومی بخش شوقان و سپس دادگاه عمومی شهرستان بام و صفی‌آباد بازدید کرد و مورد استقبال مدیران این حوزه‌های قضایی قرار گرفت.

حجت‌‌الإسلام والمسلمین براتی‌زاده با اشاره به مبانی و الزامات و ضرب‌الأجل قانونی بر ضرورت تشکیل و راه‌اندازی هر چه سریعتر دادگاه‌های صلح در همه حوزه‌های قضایی استان تأکید کرد.

وی گفت: با توسعه، اشاعه و نهادینه سازی فرهنگ مصالحه در جوامع شهری و روستایی، حجم ورودی تعداد پرونده‌های وارده به شعب و محاکم قضایی کاهش یابد.

اجرای دقیق مقررات سند تحول قضایی، رعایت نظم و انضباط اداری در مناسبات سازمانی، ارتباط بیشتر با ائمه جمعه و جماعات و تشکل‌های مردم نهاد و استفاده حداکثری از این قسم قابلیت‌ها و توانمندی‌ها و همچنین دیگر ظرفیت‌های بومی و محلی در راستای تحکیم مبانی صلح و سازش و نیز در مسیر پیشبرد مناسب اهداف پیش بینی شده و تسهیل زمینه‌های اجرای بهتر برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم از جمله نکات و بایسته‌های مهم و مورد تأکید رئیس کل دادگستری استان طی این سفر‌ها بود.

گفت‌وگو با قضات و کارکنان و دیدار چهره به چهره با تنی چند از مراجعین و استماع مطالبات و درخواست ها، رسیدگی به مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مطروحه و صدور دستور‌های مقتضی و پیگیری موارد معنونه، از دیگر محور‌های برنامه‌های حجت‌الاسلام والمسلمین براتی‌زاده به شمار می‌رفت.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگاه های صلح

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *