باقری در نیویورک؛ قدردانی رئیس مجمع عمومی سازمان ملل از نقش سازنده ایران در منطقه

9:11 - 26 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۴۰۴
باقری در نیویورک؛ قدردانی رئیس مجمع عمومی سازمان ملل از نقش سازنده ایران در منطقه
رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در گفت‌وگو با سرپرست وزارت امور خارجه، از نقش سازنده ایران در منطقه به‌ویژه در تامین ثبات و امنیت در منطقه از طریق توسعه مناسبات با کشور‌های همسایه و‌ منطقه قدردانی کرد.

خبرگزاری میزان - علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه، در حاشیه سفر به نیویورک جهت حضور در نشست شورای امنیت درباره فلسطین و چندجانبه‌گرایی، با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل ملاقات و درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات رئیس مجمع عمومی از نقش سازنده ایران در منطقه به‌ویژه در تامین ثبات و امنیت در منطقه از طریق توسعه مناسبات با کشور‌های همسایه و‌ منطقه قدردانی کرد.

سرپرست وزارت خارجه در این ملاقات ضمن اشاره به آخرین تحولات فلسطین و غزه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی، از تلاش‌های مجمع عمومی و ریاست این مجمع درباره تصویب قطعنامه‌ها و اقدام‌های سازنده مجمع جهت حمایت از فلسطین و توقف حملات و‌نسل‌کشی در غزه قدردانی کرد.

باقری خواستار افزایش تلاش‌های موثر برای توقف حمله‌ها علیه مردم غزه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نسلکشی مردم غزه شد.

وی در این نشست ضمن تبیین روند همکاری‌های ایران با سازمان‌های بین‌المللی، از تلاش مجمع عمومی درباره مقابله با تحریم‌های یک‌جانبه قدردانی کرد.

رئیس مجمع عمومی نیز ضمن تاکید بر تداوم اقدام‌ها در مقابله با یک‌جانبه‌گرایی، ابراز امیدواری کرد که این‌گونه تلاش‌ها به نتیجه برسد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *