انتخابات آمریکا|

رسمی شدن نامزدی هریس در حزب دموکرات؛ رقابت‌های انتخاباتی آمریکا زیر فشار تهدیدهای امنیتی

9:46 - 02 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۷۶۱
رسمی شدن نامزدی هریس در حزب دموکرات؛ رقابت‌های انتخاباتی آمریکا زیر فشار تهدیدهای امنیتی
تهدیدهای امنیتی علیه نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان ادامه دارند و سبب ایجاد اختلال در برخی از برنامه‌های آن‌ها می‌شوند.

خبرگزاری میزان – رویداد‌ها و تحولات مربوط به انتخابات ۵ نوامبر (۱۵ آبان ۱۴۰۳) ریاست‌جمهوری آمریکا پس از کناره‌گیری جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور از رقابت‌ها، با تمرکز بر درگیری‌های لفظی میان کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات و دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه پیش می‌رود.

هریس رسما نامزدی حزب دموکرات را پذیرفت

کامالا هریس، سیاستمدار ۵۹ ساله دموکرات آمریکا، در چهارمین و آخرین شب مجمع ملی حزب دموکرات آمریکا که در شیکاگو برگزار شد، به‌طور رسمی نامزدی این حزب برای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را پذیرفت.

هریس در این سخنرانی برخی از اصول کلی سیاست خارجی و داخلی بیان کرد؛ با وجود این، جزئیات مهمی را ناگفته گذاشت که در هفته‌های آینده ممکن است او را تحت فشار قرار دهد؛ وی بر حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی تاکید کرد و ادعا کرد: من همیشه از حق اسرائیل برای از دفاع از خود دفاع خواهم کرد.

نامزد حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو، همچنین مدعی شد که برای پایان دادن به رنج ۱۰ ماهه مردم غزه تلاش می‌کند؛ تاکید بر حمایت از اوکراین و ناتو و موضوع مالیات از دیگر محور‌های سخنرانی هریس بودند.

جایگزین جو بایدن در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا، همچنین در این سخنرانی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه در این انتخابات را هدف قرار داد؛ نامزد رسمی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا وعده داد که با ورود او و ترامپ ۷۸ ساله به ۱۱ هفته پایانی مبارزات انتخاباتی، راه جدیدی به جلو ترسیم می‌شود.

وی با بیان اینکه بازگشت ترامپ به کاخ سفید فاجعه‌بار خواهد بود و نباید به او این فرصت را بدهیم، گفت: ترامپ برای طبقه متوسط نمی‌جنگد، بلکه برای خودش و دوستان ثروتمندش می‌جنگد؛ او می‌خواهد افراطیونی که به کنگره حمله کردند، آزاد کند.

هریس کمی بیش از یک ماه پیش زمانی که متحدان جو بایدن، رئیس‌جمهور ۸۱ ساله، او را مجبور به کناره‌گیری از رقابت‌ها کردند، به‌عنوان نامزد دموکرات‌ها معرفی شد.

 

هریس رسما نامزدی حزب دموکرات را پذیرفت؛ ادامه تهدید‌های امنیتی علیه نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

واکنش ترامپ به سخنرانی هریس: او طرفدار بی‌کفایتی و ضعف است

دونالد ترامپ که وعده داده بود به سخنرانی هریس پاسخ دهد، با انتشار مجموعه پیام‌هایی در شبکه اجتماعی خود Truth Social اعلام کرد: او طرفدار بی‌کفایتی و ضعف است.

وی همچنین ضمن انتقاد از حضور نیافتن هریس در جلسه سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا، ادعا کرد که هریس عامل حمله ۷ اکتبر بود.

ترامپ همچنین به سیاست‌های مهاجرتی هریس حمله کرد و گفت: هیچ آینده‌ای تحت ریاست‌جمهوری هریس وجود نخواهد داشت، زیرا ما را وارد یک جنگ جهانی هسته‌ای سوم می‌کند؛ هریس سه سال‌ونیم است که در قدرت بوده و آنچه را در سخنرانی خود ادعا می‌کند، انجام نداده است.

تحت تعقیب قرار گرفتن یک نفر به دلیل تهدید ترامپ

مقام‌های ایالت آریزونا اعلام کردند که یک مرد ۶۶ ساله را به دلیل تهدید به قتل ترامپ در رسانه‌های اجتماعی تحت تعقیب قرار دادند؛ این آخرین مورد از مجموعه تهدیدها علیه نامزد‌ها در آستانه انتخابات سراسری ۵ نوامبر آمریکا است.

در اوایل ماه آگوست (اواسط مرداد)، مردی از ایالت ویرجینیا به تهدید کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور و رقیب دموکرات ترامپ متهم شد و مردی از نیوهمپشایر در ماه دسامبر (آذر سال گذشته) به دلیل تهدید به کشتن نامزد‌های ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواه دستگیر شد.

در ماه جولای (تیر سال جاری)، ترامپ در یک سوءقصد از ناحیه گوش زخمی شد؛ بر اثر این حادثه ۲ نفر زخمی و یک نفر کشته شدند.

پس از این تیراندازی، سرویس مخفی آمریکا تحت نظارت گسترده قرار گرفت و مدیر این آژانس از سمت خود استعفا کرد.

در عین حال، تهدید امنیتی ترامپ را به نیمه‌تمام گذاشتن مصاحبه ناچار کرد.

کمک ۵۰۰ میلیون دلاری حامیان هریس

هریس در یک ماه گذشته توانست ۵۰۰ میلیون دلار کمک مالی از حامیانش دریافت کند که یک رکورد به شمار می‌آید.

نظرسنجی‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا؛ ترامپ جلوتر از هریس

نظرسنجی‌های اخیر درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان می‌دهد که توانسته است در ایالت‌های مهم فاصله خود را با دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان کم کرده یا از وی پیشی بگیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *