عراقچی: ایران از توسعه مناسبات با اتحادیه اروپا مبتنی بر احترام متقابل استقبال می‌کند

0:20 - 02 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۷۵۷
عراقچی: ایران از توسعه مناسبات با اتحادیه اروپا مبتنی بر احترام متقابل استقبال می‌کند
موضوع‌هایی از جمله مذاکرات رفع تحریم‌ها و آخرین تحولات مربوط به جنگ و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه در تماس تلفنی نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور امنیتی و سیاست خارجی با عراقچی مورد توجه و تبادل نظر قرار گرفت.

خبرگزاری میزان - جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور امنیتی و سیاست خارجی طی تماس تلفنی با سیدعباس عراقچی، انتخاب وی را به‌عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

وی با اشاره به معضلات موجود منطقه‌ای و جهانی اظهار امیدواری کرد: گفت‌وگو‌ها و مشورت‌های سیاسی میان ایران و اتحادیه اروپا در دولت جدید ادامه و گسترش یابد.

سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه نیز با تشکر از تماس و تبریک بورل، ضمن اشاره به زمینه‌های متنوع و متعدد تعامل میان ایران و اتحادیه اروپا اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از توسعه مناسبات با اتحادیه اروپا در فضای مبتنی بر احترام متقابل استقبال می‌کند و لازمه آن گفت‌وگو برای حل مشکلات فی مابین و رفع سیاست‌های نادرست کشور‌های اروپایی است.

طرفین در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین برخی از موضوع‌های مورد علاقه از جمله مذاکرات رفع تحریم‌ها و آخرین تحولات مربوط به جنگ و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را مورد توجه و تبادل نظر قرار دادند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *