پیشرفت مناسب ساخت واحد‌های دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر

16:20 - 02 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۸۲۰
پیشرفت مناسب ساخت واحد‌های دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر
مجری طرح ساخت واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر درباره پیشرفت ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر توضیحاتی ارائه کرد.

خبرگزاری میزان - مسعود نصوری، مجری طرح ساخت واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر اظهار کرد: تاکنون برای ساخت این واحد‌های نیروگاهی جدید نزدیک‌ به ۶ میلیون متر مکعب عملیات خاک‌برداری و خاک‌ریزی، اجرای ۴۷ هزار شمع برای تحکیم بستر و بهسازی خاک به روش اختلاط عمیق و تکمیل مرحله ۱ و ۲ عملیات سپرکوبی انجام شده است.

وی با بیان انکه تمام قرارداد‌های مربوط به ساخت ساختمان منعقد و بتن‌ریزی شالوده‌های آن آغاز شده است، گفت: حدود ۴ هزار نفر در این واحد‌ها مشغول به فعالیت هستند و تا کنون ۲ آزمون برای جذب و به‌کارگیری نیرو‌های متخصص در زمان بهره‌برداری برگزار شده است.

به گفته نصوری، قرارداد‌های کالا‌های ساخت داخل با شرکت‌های ایرانی منعقد شده و تجهیزات براساس الزامات ایمنی و هسته‌ای تامین و وارد کارگاه می‌شود.

مجری طرح ساخت واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر همچنین گفت: ساخت نیروگاه‌های جدید فرصت مناسبی برای رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور در زمینه دستیابی به برق هسته‌ای است؛ این طرح‌ها با توجه به برنامه‌های جبرانی با سرعت انجام می‌شوند تا ۵ سال آینده واحد دوم و ۱۸ ماه بعد از آن واحد سوم به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *