قاضی آمریکایی پرونده اسناد محرمانه علیه ترامپ را رد کرد

20:38 - 25 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۳۸۵
قاضی آمریکایی پرونده اسناد محرمانه علیه ترامپ را رد کرد
یک قاضی فدرال آمریکایی پرونده اسناد علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور را رد کرد.

خبرگزاری میزان -  یک قاضی فدرال آمریکا روز دوشنبه پرونده اسناد طبقه‌بندی شده علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور را رد کرد؛ حکمی شوکه‌کننده که یکی از چالش‌های حقوقی مهم رئیس‌جمهور پیشین این کشور را برطرف می‌کند.

به گزارش سی‌ان‌ان، آیلین کانن، قاضی منطقه‌ای در یک حکم ۹۳ صفحه‌ای اعلام کرد که انتصاب بازرس ویژه جک اسمیت قانون اساسی را نقض می‌کند؛ با وجود این، وی درباره اینکه آیا اتهام سوءاستفاده ترامپ از اسناد طبقه‌بندی شده درست بوده یا نه، حکمی نداد.

حکم کانن، قاضی منصوب شده از سوی ترامپ در سال ۲۰۲۰، در نخستین روز برگزاری کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در حالی صادر شد که آمریکا با سوقصد نافرجام مواجه شده است.

اگرچه محاکمه ترامپ پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بسیار بعید تلقی می‌شد، بسیاری از کارشناسان حقوقی پرونده اسناد طبقه‌بندی شده را قوی‌ترین پرونده از چهار پرونده‌ای که علیه رئیس‌جمهور پیشین این کشور در جریان بود، می‌دانستند.

ترامپ در رسانه اجتماعی خود به نام Truth Social گفت که رفع اتهام‌ها باید نخستین قدم باشد، زیرا وی خواستار رد دیگر پرونده‌های پیش‌رو نیز شده و ادعا کرد که این اتهام‌ها حمله‌های سیاسی هستند.

کاخ سفید درخواست‌ها برای اظهارنظر را به وزارت دادگستری آمریکا ارجاع داد؛ در عین حال، دفتر اسمیت به تماس‌ها برای اظهارنظر پاسخ نداده است.

اسمیت سال گذشته ترامپ را به نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده کاخ سفید و مقاومت در برابر تلاش‌های دولت برای بازیابی این اسناد متهم کرده بود؛ ترامپ نیز در مقابل مدعی بی‌گناهی شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *