اعتصاب در حمل‌ونقل ریلی کانادا؛ ۱۰ هزار کارگر دست از کار کشیدند

12:16 - 01 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۶۶۴
اعتصاب در حمل‌ونقل ریلی کانادا؛ ۱۰ هزار کارگر دست از کار کشیدند
گزارش‌ها از تعطیلی فعالیت ۲ شرکت بزرگ حمل‌ونقل ریلی در کانادا حکایت دارند.

خبرگزاری میزان – مناقشه میان ۲ شرکت بزرگ حمل‌ونقل ریلی کانادا در موضوع شرایط کاری، به رقم خوردن اعتصابی بزرگ منجر شد.

به گزارش گاردین، درپی اعلام اعتصاب ۲ شرکت بزرگ حمل‌و‌نقل ریلی کانادا، ۱۰ هزار کارگر و کارمند این شرکت‌ها به‌صورت موقت دست از کار کشیدند.

راه‌آهن ملی کانادا (CN) و شرکت CPKC پس از مذاکرات ناموفق با یک اتحادیه بزرگ، شبکه‌های ریلی خود را در سراسر کانادا تعطیل کردند؛ این تصمیم توقف بی‌سابقه ریلی را در کانادا ایجاد کرد که می‌تواند به شدت به اقتصاد آن ضربه زده و بر تجارت کانادا با آمریکا تاثیر بگذارد.

این ۲ شرکت حمل‌و‌نقل ریلی بزرگ کانادا از دولت جاستین ترودو، نخست‌وزیر این کشور خواسته بودند که از تعطیلی جلوگیری کند؛ با وجود این، ترودو درباره احتمال مداخله در این مشکل حرفی نزد.

کریستینا فریلند، معاون ترودو از شرکت‌های یادشده خواست که به اختلاف‌های خود پایان دهند.

کانادا دومین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت بوده و به شدت به حمل‌ونقل ریلی متکی است؛ پیش‌بینی می‌شود که این اعتصاب، نقل و انتقال محموله‌های غلات، پتاس و زغال سنگ را فلج کند و در عین حال حمل‌ونقل فرآورده‌های نفتی، مواد شیمیایی و وسایل نقلیه را نیز کُند کند.

بروز توقف در حمل‌ونقل ریلی کانادا که روزانه بیش از یک میلیارد دلار کانادا کالا حمل می‌کند، تقریبا نیمی از سوخت حمل‌ونقل هوایی مورد استفاده در فرودگاه پیرسون تورنتو، شلوغ‌ترین ترمینال هوایی کانادا تامین می‌کند و حمل‌ونقل بیش از ۳۲ هزار مسافر در مونترال، ونکوور و تورنتو انجام می‌دهد، پیامد‌های گسترده‌ای خواهد داشت؛ ضمن اینکه این اعتصاب به صنایع معدنی، کشاورزی و خرده‌فروشی ضربه خواهد زد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *