تحولات لبنان و اراضی اشغالی|

حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان؛ هشدار بیروت درباره تشدید تنش‌ها

10:17 - 01 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۶۴۲
حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان؛ هشدار بیروت درباره تشدید تنش‌ها
گزارش‌های مختلف نشان می‌دهند که رژیم صهیونیستی صبح پنجشنبه مناطق مختلفی از جنوب لبنان را هدف حمله موشکی قرار داد.

خبرگزاری میزان – براساس جدیدترین گزارش‌ها، ارتش رژیم صهیونیستی صبح پنجشنبه حمله‌های جنون‌آمیزی را علیه جنوب لبنان انجام داد؛ این حمله‌ها در حالی انجام شد که اختلاف‌نظر میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در موضوع امضای توافق آتش‌بس بالا گرفته و گزارش‌ها از اعمال فشار واشنگتن بر تل‌آویو حکایت دارند.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی از حمله ارتش این رژیم به جنوب لبنان خبر داد و مدعی شد که این حمله‌ها علیه مراکز نظامی صورت گرفتند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز ادعا کرد که شب گذشته ۱۰ منطقه مختلف در جنوب لبنان حمله کرده است.

در عین حال، سخنگوی ارتش لبنان با تایید حمله رژیم صهیونیستی به بیش از ۱۰ منطقه در جنوب لبنان، اعلام کرد که حزب‌الله موفق به شلیک بیش از ۵۰ راکت و شماری پهپاد به سمت بلندی جولان اشغالی شد.

به گزارش المنار، حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان در صبح پنجشنبه یک ساعت طول کشید؛ شهرک‌های الخیام، کفرشوبا، محیبیب، عیتا الشعب، رامیا، زبقین و کوثریه السیاد از جمله مناطقی هستند که هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

حزب‌الله لبنان پیشتر اعلام کرد که این عملیات در واکنش به حمله سه‌شنبه شب رژیم صهیونیستی به لبنان صورت گرفت؛ در حمله یادشده یک نفر به شهادت رسیده و ۱۹ نفر مجروح شده بودند.

عملیات موفق حزب‌الله علیه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که موفق به هدف قرار دادن پایگاه برانیت رژیم صهیونیستی شده است.

حزب‌الله همچنین ظهر پنجشنبه اعلام کرد: ما با انبوهی از پهپاد‌های تهاجمی به مواضع سربازان دشمن اسرائیلی در شهرک کریات شمونا حمله کردیم و آن‌ها را با دقت مورد اصابت قرار دادیم.

هشدار وزیر خارجه لبنان درباره تشدید تنش در منطقه

وزیر خارجه لبنان درباره پیامدهای شکست مذاکرات آتش‌بس در غزه، هشدار داد: شکست مذاکرات غزه ممکن است سبب از کنترل خارج شدن اوضاع منطقه شود.

وی همچنین تصریح کرد: ما خواهان تشدید تنش نیستیم و برای برقراری آرامش در جنوب لبنان و منطقه باید در غزه آتش‌بس برقرار شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *