امیرعبداللهیان: دفاع مشروع با هدف تنبیه متجاوز یک ضرورت است

23:21 - 23 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۷۶۵۶
امیرعبداللهیان: دفاع مشروع با هدف تنبیه متجاوز یک ضرورت است
وزیر امور خارجه در پیامی با اشاره به تماس تلفنی با وزرای خارجه آلمان، انگلیس و استرالیا، نوشت: در این گفت‌وگو‌ها تاکید داشتم که بازگشت امنیت پایدار در منطقه حساس غرب آسیا، به مهار رهبران جنگ‌طلب و نامتعادل رژیم صهیونیستی و توقف پایدار جنایات جنگی این رژیم علیه غزه و کرانه باختری مرتبط است.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در پیامی، نوشت: در پاسخ به تماس‌های تلفنی آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان، دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس و پنی وانگ، وزیر امور خارجه استرالیا ضمن تبادل‌نظر درباره برخی موضوعات دوجانبه، تأکید کردم که وقتی رژیم صهیونیستی با نقض حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های وین، مصونیت افراد و اماکن دیپلماتیک را نقض می‌کند و شورای امنیت نیز قادر به صدور یک بیانیه در محکومیت حمله تروریستی به سفارت ایران در دمشق نیست، دفاع مشروع با هدف تنبیه متجاوز یک ضرورت است.

وی افزود: در ادامه به لزوم اعلام موضع صریح از سوی سه کشور مذکور (انگلیس، آلمان، استرالیا) در محکومیت این جنایت تروریستی رژیم اسراییل تاکید کردم.

امیرعبداللهیان، ادامه داد: تصریح کردم که ایران به دنبال گسترش دامنه جنگ نیست، اما بازگشت امنیت پایدار در منطقه حساس غرب آسیا، به مهار رهبران جنگ‌طلب و نامتعادل رژیم صهیونیستی و توقف پایدار جنایات جنگی این رژیم علیه غزه و کرانه باختری مرتبط است.

وزیر امور خارجه، نوشت: همچنین پیام تبریک سه وزیر امور خارجه به مناسبت عید سعید فطر را دریافت کردم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *