برنده نخستین مناظره ترامپ و بایدن که بود؟

10:06 - 08 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۵۵۳
برنده نخستین مناظره ترامپ و بایدن که بود؟
بررسی‌ها نشان می‌دهند که تردید رای‌دهندگان آمریکایی برای انتخاب میان ۲ نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری پس از مناظره اول بایدن و ترامپ تشدید شده و آن‌ها را به سمت نامزد سوم سوق داده است.

خبرگزاری میزان – در حالی که دومین و آخرین مناظره میان نامزد‌های دموکرات و جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری برای سپتامبر (شهریور) برنامه‌ریزی شده است، بررسی‌ها نشان می‌دهند که نخستین تقابل جو بایدن و دونالد ترامپ چندان تعیین‌کننده نبود.

نخستین مناظره این دو نامزد که به مدت ۹۰ دقیقه در شبکه سی‌ان‌ان برخلاف سنت‌های پیشن، چهار ماه قبل از روز برگزاری انتخابات در ۵ نوامبر (۱۵ آبان)، برگزار شد.

گزارش‌های رسانه‌ای و نظرسنجی‌های انجام شده متعاقب برگزاری نخستین دور مناظره جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نماینده حزب جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات یادشده نشان می‌دهد که هیچ‌یک نتوانسته‌اند، نظر افکار عمومی را به خود جلب کنند.

به گزارش ایندیپندنت، اکثریت بزرگی از رای‌دهندگان آمریکایی ثبت نام شده برای انتخابات ریاست جمهوری، پس از مشاهده نخستین مناظره به سی‌ان‌ان گفتند که ترامپ در مناظره اول بایدن را شکست داد

براساس نظرسنجی سی‌ان‌ان، عملکرد ضعیف جو بایدن در نخستین مناظره ریاست جمهوری باعث شد اکثر بینندگان باور کنند که دونالد ترامپ در صدر قرار گرفته است.

در عین حال، گزارش‌هایی درباره هراس دموکرات‌ها درباره عملکرد بایدن ایجاد شده و برخی خواستار معرفی جایگزینی برای او به‌عنوان نامزد این حزب شدند.

رویترز نیز در گزارشی نوشت بایدن و ترامپ هر دو تحت فشار بودند تا آمادگی خود را برای ریاست جمهوری نشان دهند؛ بایدن در مناظره  با پرسش‌هایی در مورد سن و هوشیاری خود مواجه شد و مناظره آسیب‌پذیری ترامپ به دلیل مشکلات حقوقی گسترده را آشکارتر کرد

در این گزارش آمده است که این مناظره در زمان دو قطبی شدن شدید و نگرانی عمیق رای‌دهندگان در مورد وضعیت سیاسی آمریکا صورت گرفت؛ دو سوم از رای‌دهندگان آمریکایی در نظرسنجی ماه مه (اردیبهشت) رویترز/ایپسوس تقریبا چهار سال پس از یورش گروهی از حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا گفتند که نگران خشونت پس از انتخابات هستند.

در حالی که نظرسنجی‌های سراسری نشان‌دهنده رقابت مساوی است، بایدن در نظرسنجی‌های اکثر ایالت‌های میدان نبرد که به‌طور سنتی برای انتخابات ریاست‌جمهوری تعیین‌کننده هستند، از ترامپ عقب افتاده است.

رویترز در پایان گزارش خود تاکید کرد: نه بایدن و نه ترامپ محبوبیتی ندارند و بسیاری از آمریکایی‌ها در مورد انتخاب‌های خود تردید هستند؛ آخرین نظرسنجی رویترز/ایپسوس نشان داد که حدود یک پنجم رای‌دهندگان آمریکایی می‌گویند که نامزدی را انتخاب نکرده‌اند و به یک نامزد شخص ثالث تمایل دارند یا ممکن است در انتخابات شرکت نکنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *