رئیس کل محاکم زنجان: اتخاذ رویه واحد در موارد اختلاف‌نظر بین محاکم و دادسرا با پزشکی‌قانونی ضروری است

8:51 - 07 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۵۹۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل محاکم زنجان: اتخاذ رویه واحد در موارد اختلاف‌نظر بین محاکم و دادسرا با پزشکی‌قانونی ضروری است
رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب زنجان بر لزوم ایجاد رویه واحد در موارد اختلاف‌نظر بین محاکم و دادسرا با پزشکی‌قانونی تاکید کرد.  

خبرگزاری میزان- حسن بیگدلی، رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب زنجان در جلسه آشنایی با گردش کار و ارجاع پرونده به کمیسیون‌های پزشکی که در سالن ولایت محاکم زنجان برگزار شد، بر لزوم ایجاد رویه واحد در موارد اختلاف‌نظر بین محاکم و دادسرا با پزشکی‌قانونی تاکید کرد. 

وی افزود: برگزاری چنین جلساتی بین قضات دادسرا و محاکم کیفری با پزشکی قانونی بسیار مفید است، چراکه با اتخاذ رویه واحد در نظام ارجاع پرونده‌ها به کمسیون‌های پزشکی قانونی و دریافت پاسخ‌های سریع، متقن، مستند و متناسب در فرایند رسیدگی و صدور رای تسریع و تسهیل می‌شود.

بیگدلی با تاکید بر متقن بودن نظرات کارشناسان پزشکی قانونی استان بر رفع ابهام درپاسخ‌های پزشکی قانونی نسبت به استعلامات صورت‌گرفته توسط مراجع قضایی گفت: درخواست ما از پزشکی قانونی در صدور گواهی‌های پزشکی‌قانونی موردنظر مراجع قضایی دقت، سرعت و بررسی همه جوانب مورد نظر مانند تفکیک، اعلام صدمات مسری و غیر مسری در گواهی‌های فوت صادره است، چراکه توجه به این مقوله ضمن جلوگیری از استعلامات مجدد از پزشکی قانونی و به تبع آن اطاله دادرسی در صدور آرای متقن نیز بسیار مفید و موثر خواهد بود.

 در این جلسه که قضات شعب کیفری، جمعی از دادیاران و بازپرسان دادسرای زنجان و مدیرکل و کارشناسان پزشکی قانونی حضور داشتند، ابعاد مختلف ارجاع پرونده‌ها به پزشکی قانونی و کمیسیون‌های پزشکی برای حصول رویه واحد بحث و بررسی شد. 

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *