۳۱ دادگاه علنی برخط در حوزه‌های قضایی استان سمنان برگزار می‌شود

18:21 - 13 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۶۵۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۳۱ دادگاه علنی برخط در حوزه‌های قضایی استان سمنان برگزار می‌شود
علاقمندان به مباحث حقوقی و عموم شهروندان می‌توانند از ۱۴ لغایت ۱۸ مهرماه سال جاری از طریق حضور در دادگاه‌های علنی بر خط شعب عمومی حقوقی و دادگاه‌های صلح حوزه‌های قضایی بسطام و گرمسار از موضوعات مطروحه آن شعب قضایی استان سمنان مطلع شوند.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین اکبری گفت: دستگاه قضایی استان سمنان استفاده از ظرفیت‌های جدید فناوری اطلاعات قوه قضاییه در مسیر تسریع و تسهیل دادرسی الکترونیک برخط را به صورت جدی پیگیری و مورد بهره برداری قرار می‌دهد. 

وی ادامه داد: در همین راستا مسئولان حوزه‌های قضایی سراسر استان مکلف هستند؛ برگزاری دادگاه علنی برخط را از شعب حقوقی و کیفری و دادگاه‌های صلح پیگیری کرده و این دویست و هشتادوسومین (۲۸۳) دادگاه‌های علنی برخط است که در هفته جاری در استان سمنان برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: در روز شنبه ۱۴ مهرماه سال جاری دادگاه علنی برخط، در شعبه اول دادگاه عمومی بخش بسطام در ساعت ۹ صبح با موضوع خلع ید و ... برگزار خواهد شد.

همچنین تعداد ۶ دادگاه علنی برخط در شعبه دوم دادگاه صلح گرمسار در همان روز شنبه ۱۴ مهرماه در ساعات؛ ۱۰، ۱۰:۳۰، ۱۱، ۱۱:۳۰، ۱۲، ۱۲:۳۰ با موضوعات مطالبه خسارت دادرسی و غیره، مطالبه وجه و غیره، مطالبه خسارت تاخیر تادیه و ... و مطالبه خسارت برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری در ادامه ضمن اشاره به برگزاری ۱۰ دادگاه علنی برخط دیگر در شهرستان گرمسار در روز یکشنبه ۱۵ مهرماه اظهار کرد: از ساعات؛ ۷:۳۰، ۸، ۸:۳۰، ۹، ۹:۳۰، ۱۰، ۱۰:۳۰، ۱۱:۳۰، ۱۲:۳۰ و ۱۳ عصر در شعبه دوم دادگاه صلح گرمسار با موضوعات الزام به تنظیم سند خودرو و غیره، درخواست صدور حکم رشد، مطالبه وجه سفته و غیره، مطالبه وجه و غیره، الزام به تنظیم سند موتورسیکلت، تخلیه و غیره، مطالبه خسارت، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی براثر حوادث کار، مطالبه خسارت تاخیر تادیه و ... برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: در روز دو شنبه ۱۶ مهرماه تعداد ۱۰ دادگاه علنی بر خط دیگر در همان شعبه دوم دادگاه صلح گرمسار در ساعات ۷:۳۰، ۸، ۸:۳۰، ۹، ۹:۳۰، ۱۰، ۱۰:۳۰، ۱۱:۳۰، ۱۲:۳۰ و ۱۳ عصر با موضوعات خلع ید و غیره، مطالبه خسارت دادرسی و غیره، استرداد ثمن معامله، استرداد مال منقول و غیره، مطالبه خسارت دادرسی، ابطال قرار داد مالی، الزام به تنظیم سند رسمی و ملک، الزام به ایفای تعهد، سایر دعوی منقول برگزار خواهد شد.

همچنین در روز سه شنبه ۱۷ مهرماه دادگاه علنی بر خط در شعبه اول دادگاه عمومی حقوقی گرمسار با موضوع اعسار از هزینه دادرسی در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به برگزاری ۳ دادگاه علنی بر خط دیگر در حوزه قضایی شهرستان گرمسار اظهار کرد: در روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه در ساعات ۸:۳۰، ۹:۳۰ و ۱۰:۳۰ در شعبه اول دادگاه عمومی حقوقی آن شهرستان با موضوع مطالبه وجه دادگاه علنی برخط برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری گفت: امکان مشاهده و حضور مجازی عموم مردم در این دادگاه وجود دارد و با زیر ساخت‌های مطمئن و مناسبی که در قوه قضائیه راه اندازی شده است نیاز به حضور فیزیکی نیست.
 
رئیس کل دادگستری استان سمنان برگزاری دادگاه علنی برخط را از موارد اشاره شده در اصل ۱۶۵ قانونی اساسی و ماده ۳۵۲ قانون آئین دادرسی کیفری دانست و افزود: افزایش دانش حقوقی مردم ضرورت دارد و علاقمندان به مباحث حقوقی و قضایی و جلسات دادگاه‌ها می‌توانند به صورت برخط و از طریق نشانی https://skyroom.adliran.ir/ch/edu-semnan ۱ و وارد کردن شناسه کاربری user-semnan و رمز عبور۱۲۳۴ در این دادگاه علنی حضور یابند.
 
وی در خاتمه تأکید کرد: برگزاری تمامی دادگاه‌های علنی برخط مراجع قضایی استان سمنان از طریق صفحه اطلاع رسانی در پیام رسان‌های ایرانی ایتا و روبیکا به نشانی @akhbar_dadsm و تارنمای رسمی دادگستری به نشانی https://dadgostari-sm.eadl.ir/ اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *