مشکلات و مسائل بیمارستان فوق تخصصی عدل طی نشستی با حضور معاون اول قوه قضاییه مورد بررسی قرار گرفت

9:39 - 13 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۵۷۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مشکلات و مسائل بیمارستان فوق تخصصی عدل طی نشستی با حضور معاون اول قوه قضاییه مورد بررسی قرار گرفت
مشکلات و مسائل بیمارستان فوق تخصصی عدل از جمله تعرفه‌های دریافتی طی نشستی ویژه با حضور معاون اول قوه قضاییه مورد بررسی قرار گرفت.

خبرگزاری میزان- در راستای رسیدگی به مسائل جاری بیمارستان فوق تخصصی عدل قوه قضاییه، جلسه‌ای با حضور معاون اول قوه قضاییه، رئیس حوزه ریاست، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات، معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی، خانم دکتر وحید دستجردی، رئیس پزشکی قانونی، رئیس بیمارستان عدل و با حضور تعدادی از متولیان این حوزه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: وضعیت کنونی بیمارستان عدل نیاز به تغییر و تحولاتی برای بهبود و خدمات‌رسانی بهتر دارد. 

وی با بیان اینکه در گذشته اوضاع در این بیمارستان بخاطر اینکه تعرفه‌های خصوصی نداشتیم، مطلوب نبود، افزود: باید اقداماتی صورت بگیرد تا بتوانیم کارکنان و قضات قوه قضاییه را تحت پوشش این بیمارستان قرار دهیم و آن را با بهترین وسایل روز پزشکی تجهیز کنیم.

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: قوه قضاییه از زمان مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی خدمات درمانی را با شیب مناسبی از دندانپزشکی شروع کرد و در اکثر استان‌ها مراکز دندانپزشکی داشتیم و بعد مقرر شد بیمارستان مجهزتری برای درمان کادر قضایی و اداری دستگاه قضا ساخته شود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی تصریح کرد: انجام اقدامات برای دریافت تعرفه‌های خصوصی در بیمارستان عدل، یک امتیاز محسوب می‌شود، قطعا از این طریق می‌توانیم سیاست‌های مدنظر در حوزه پزشکی و درمانی را برای کارکنان دستگاه قضا اجرایی کنیم. 

وی با بیان اینکه شورای راهبردی مشغول سیاست‌گذاری است، افزود: این شورا باید سیاست‌های بیمارستان فوق تخصصی عدل را تعیین و راهکار‌هایی برای رسیدن به اهداف را مشخص کند؛ لذا لازم است برنامه‌ها و بازه‌های زمانی که برای اجرا در نظر گرفته شدند، را تعیین و ارائه کند.

مشکلات و مسائل بیمارستان فوق تخصصی عدل طی نشستی ویژه با حضور معاون اول قوه قضاییه مورد بررسی قرار گرفت

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: انتظار داریم شورای راهبردی برنامه‌های خود را با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود در بیمارستان فوق تخصصی عدل اعلام کند.شیوه و روش‌های اجرای آن نیز باید اعلام شود. 

شاهرخیان؛ معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه در ادامه این نشست با اشاره به عملیات وعده صادق ۲ عنوان کرد: این عملیات غرورآفرین، موجب شادی و خوشحالی تمام مردم ایران و آزادیخواهان جهان شد. 

وی در ادامه افزود: هدف قوه قضاییه از راه اندازی این بیمارستان ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی و با پایین‌ترین هزینه پرداختی از سوی همکاران و در عین حال با بهترین کیفیت و بکارگیری بهترین پزشکان متخصص با اولویت در بخش‌هایی که بیشترین تقاضا و نیاز وجود دارد، احداث شد.

 وی تأکید کرد: این مرکز درمانی دارای تجهیزات و بخش‌های تخصصی، حرفه‌ای و به‌روزی است ضمن آنکه زمینه‌های ارائه خدمات پزشکی نه تنها به همکاران استان تهران بلکه به تمامی همکاران سراسر کشور مهیا شود.

وی با اشاره به یکی از مشکلات موجود در راه اندازی این بیمارستان تخصصی (عدل) ویژه کارمندان قوه قضاییه گفت: بحث تعرفه‌های بیمارستان بود چرا که این مرکز درمانی با تعرفه‌های دولتی کار خود را ادامه می‌داد و لذا تعرفه‌های دولتی پاسخگوی نیاز‌های بیمارستان نبود. مدت‌ها دنبال اصلاح تعرفه‌ها بودیم که بحمدالله با پیگیری‍های صورت گرفته توانستیم این بیمارستان را باتعرفه‌های بخش خصوصی راه اندازی کنیم و بعد از گرفتن پروانه آمادگی، بهره برداری ۱۰۰ درصدی را پیدا کرده است.   

مشکلات و مسائل بیمارستان فوق تخصصی عدل طی نشستی ویژه با حضور معاون اول قوه قضاییه مورد بررسی قرار گرفت

 دکتر وحید دستجردی؛ مشاور رئیس قوه قضاییه و عضو هیئت مدیره بیمارستان عدل در ادامه این نشست بیان کرد: آذرماه سال ۱۳۹۲ بود که رئیس قوه قضاییه وقت (آیت الله آملی لاریجانی) حکم مشاور را به بنده اعطا کردند که بدنبال آن شورای سیاست‌گذاری و برنامه ریزی قوه قضاییه را تشکیل دادیم و تعدادی از اساتید و مدیران اجرایی حوزه سلامت را دعودت کردیم و جلسات متعددی برگزار شد.

وی افزود: یکی از تصمیماتی که در این شورا گرفته شد، تاسیس بیمارستان برای قوه قضاییه بود. حدود ۲۶ دستگاه، وزارتخانه و حتی بانک‌های مختلفی به طور خاص برای خود بیمارستان دارند، اما قوه قضاییه با این وسعت در سراسر کشور و مسایل خاص و ویژگی‌هایی که دارد، تنها یک بیمارستان دادگستری را دارد که قدیمی و فرسوده شده است لذا پیشنهاد تاسیس بیمارستان فوق تخصصی قوه قضاییه مطرح شد. 

 وحید دستجردی عنوان کرد: ریاست قوه قضاییه با این پیشنهاد موافقت کرد و دستور داد از بودجه‌های خاص برای ساخت این بیمارستان استفاده شود. از زمان شروع نقشه و طراحی بیمارستان که با نظارت شورا بود تا پایان و ساخته شدن بیمارستان سه سال طول کشید. 

وی گفت: این بیمارستان توسط شهید آیت الله رئیسی افتتاح و بعد از آن مورد حمایت حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای رئیس قوه قضاییه قرار گرفت و‌ به کار خود ادامه داد.

وی در ادامه گفت: در زمینه پایش سلامت قضات و کارمندان، متاسفانه بودجه‌های تخصیص یافته نتوانستند کمک زیادی داشته باشند، اما برای کل کارکنان و قضات دادگاه تجدید نظر در میدان هروی این کار را کردیم بدون اینکه حتی یک ریال هزینه از آن‌ها دریافت کنیم. این پایلوتی بود که می‌خواستیم بعد‌ها در نقاط دیگر اجرایی کنیم که شورای سلامت دیگر منحل شد.

سعیدی رئیس بیمارستان عدل نیز در این جلسه گفت: ما یکسری اقدامات ساختمانی، همچنین جذب نیرو و ارائه خدمات داشتیم که بحث‌های فرایندی آن بیشترین انرژی ما را گرفت. برای تغییر تعرفه‌های بیمارستان شاید صد‌ها جلسه در مراجع مختلف صورت گرفته تااینکه جلسه آخر به مرحله امضای نهایی و انتهایی کار رسیده ایم. 

وی افزود: افتتاح بیمارستان در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ انجام شد. پروانه بهره برداری بیمارستان در ابتدا دولتی بود که پروانه مشروط خصوصی بیمارستان با پیگیری‌های مداوم اواخر سال ۱۴۰۲ اعطا شد و از بهمن ماه تعرفه‌های بیمارستان خصوصی شد. 

دکتر سعیدی بیان کرد: اساسنامه بیمارستان در جلسات متعددی مصوب شد.

آیین نامه مالی، معاملاتی کارشناسی و مصوب شد و آیین نامه اداری استخدامی و چارت تشکیلاتی نیز به تصویب هیئت امنا رسید. 

 شاهرخیان معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه در ادامه گفت: مجموعه بیمارستانی داریم که چندین هزار میلیارد تومان ارزش مالی دارد و دارایی بسیار ارزشمندی است که قوه قضاییه سرمایه گذاری و هزینه بالایی برای آن داشته لذا باید تلاش کنیم که حداکثر استفاده از آن انجام شود. 

وی افزود: یکی از مشکلاتی که برای استفاده بهینه از بیمارستان وجود داشت، مربوط به تعرفه‌ها بود، با وجود تعرفه‌های دولتی، امکان بهره برداری کامل و انتفاع صد درصدی میسور نبود حال آنکه بیمارستان‌های خصوصی نیز در شرایط اقتصادی کنونی وضعیت خوبی ندارند. 

در پایان این نشست هر یک از اعضای جلسه به بیان پیشنهادات خود در خصوص بهبود سرانه‌های خدماتی و بهداشتی و درمانی بیمارستان فوق تخصصی عدل پرداختند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *