رئیس کل دادگستری هرمزگان در بازدید از زندان مرکزی بندرعباس با ۷۰ نفر از زندانیان ملاقات کرد

15:50 - 12 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۵۳۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری هرمزگان در بازدید از زندان مرکزی بندرعباس با ۷۰ نفر از زندانیان ملاقات کرد
رئیس کل دادگستری هرمزگان در ادامه برنامه‌های بازدید قضات از زندان‌ها با اولویت بازنگری در پرونده زندانیان قدیمی به بررسی و بازنگری پرونده ۷۰ نفر از مددجویان زندان بندرعباس پرداخت.

خبرگزاری میزان- مجتبی قهرمانی با همراهی مدیرکل زندان‌های هرمزگان در زندان بندرعباس حضور یافت و اقدامات مختلف مسئولان این زندان را در زمینه‌های مختلف فرهنگی، امنیتی، بهداشتی، رفاهی و عمرانی ارزیابی کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین از طرح توسعه زندان و بازسازی کوریدور زندان مرکزی بندرعباس که مشتمل بر نمازخانه مرکزی، توسعه بهداری، استراحتگاه، سالن غذاخوری کارکنان، خشکشویی و احداث سالن کشتی پهلوانی و ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای است بازدید کرد و به منظور تسریع در روند تکمیل این طرح، توصیه‌ها و دستورات لازم را صادر کرد.  

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان سپس با حضور در سالن همایش‌های زندان مرکزی بندرعباس ضمن حضور در برنامه بازدید قضات اجرای احکام با اولویت بازنگری در پرونده زندانیان قدیمی، به بررسی و بازنگری پرونده‌های آنان پرداخت و ضمن گفتگو و دیدار چهره به چهره با ۷۰ نفر از مددجویان، جهت بررسی مشکلات و مطالبات آنان دستورات لازم را صادر کرد.

در جریان این دیدار، تقاضا‌های زندانیان درباره مسائل مختلف از جمله اعزام به شعبه شورای حل اختلاف زندان جهت صلح و سازش، استفاده از پابند الکترونیک و اشتغال به کار، پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات، آزادی مشروط و… مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص موارد مطرح شده تصمیم‌گیری شد.

گفتنی است؛ بر اساس برنامه راهبردی دستگاه قضایی استان هرمزگان با اولویت بازنگری در پرونده زندانیان قدیمی، با پیگیری ویژه و موردی پرونده مددجویان به ویژه افرادی که بیش از ۱۰ سال است که در زندان به سر می‌برند، از طریق اخذ رضایت شکات، استفاده از ارفاقات قانونی و میانجی‌گری مسئولان قضایی، زمینه آزادی این زندانیان قدیمی فراهم می‌شود.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *