دادگستری هرمزگان به مشکل مالکین مسکن مهر دوراهی ایسینی بندرعباس ورود کرد

15:58 - 10 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۱۳۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادگستری هرمزگان به مشکل مالکین مسکن مهر دوراهی ایسینی بندرعباس ورود کرد
رئیس کل دادگستری هرمزگان از ورود به مشکل مالکین مسکن مهر دوراهی ایسینی بندرعباس خبر داد.

خبرگزاری میزان-پیش از ظهر امروز، مالکین و اعضای تعاونی مسکن مهر دوراهی ایسینی بندرعباس در جلسه ای با حضور رئیس کل دادگستری استان هرمزگان مشکلات و مطالبات خود را مطرح کردند.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در این جلسه اظهار کرد: اعضای تعاونی مسکن مهر دوراهی ایسینی فاز دو بندرعباس، پس از پیگیری و عدم تحویل‌خانه‌هایشان بعد از ۱۶ سال، برای حل مشکلاتشان از دستگاه قضایی استان هرمزگان استمداد کرده اند.

وی با بیان اینکه دادگستری استان هرمزگان مشکلات اعضای تعاونی مسکن مهر دوراهی ایسینی را در دستور کار خود قرارداده است، گفت: متأسفانه تأخیر به وجود آمده در روند تحویل واحدهای مسکونی این پروژه، مشکلات عدیده ای را برای مالکین ایجاد نموده که موجب تشکیل پرونده های متعددی در دستگاه قضایی استان شده است.

وی افزود: در این راستا دادگستری هرمزگان بر اساس وظیفه ذاتی خود به منظور احقاق حقوق عامه و نظارت بر حسن اجرای قانون به این موضوع ورود کرده و طی جلساتی با حضور پیمانکار، اعضای هیئت مدیره و اعضای تعاونی مسکن مهر دوراهی ایسینی تلاش خود را جهت حل و فصل مشکل به وجود آمده، آغاز کرده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین تصریح کرد: تاکنون در پروژه تعاونی مسکن مهر دوراهی ایسینی بندرعباس ۱۶۲ واحد مسکونی آماده تحویل به متقاضیان شده است اما تعداد خریداران در این پروژه بیش از واحدهای ساخته شده است.

وی در ادامه با اشاره به تمهیدات دستگاه قضایی استان هرمزگان به منظور رسیدگی به این مشکل تأکید کرد: نخستین گام جهت دستیابی به نتیجه مطلوب در این خصوص، امتیاز بندی ثبت نام کنندگان است که بر این اساس، مبلغ و زمان واریزی دو ملاک مهم جهت اولویت بندی امتیازها و تحویل واحد مسکونی به متقاضیان خواهد بود.

قهرمانی همچنین گفت: مقرر شده است که رئیس هیئت مدیره ظرف مدت یک هفته برای هر یک از اعضا کارنامه ای حاوی نام و مشخصات متقاضی، تاریخ واریزی، امتیاز و ردیف اولویت هر یک از آنها تهیه و تنظیم کند.

وی گفت: کارنامه هر یک از اعضای تعاونی مسکن مهر دوراهی ایسینی بندرعباس تحویل آنها خواهد شد و این روال به ترتیب برای کلیه اعضا و تمامی فازها صورت می گیرد.

قهرمانی تصریح کرد: رئیس و اعضای هیئت مدیره تعاونی مسکن مهر دوراهی ایسینی بندرعباس همچنین موظف اند ضمن تنظیم جدول جداگانه ای، جمع واریزی ها، امتیاز اشخاص، تاریخ واریزی و نوع تخلف متقاضی را در آن درج کنند و به تمامی اعضا تحویل دهند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: چنانچه اعضای تعاونی مسکن مهر دوراهی ایسینی از عملکرد هیئت مدیره تعاونی مذکور رضایت کافی را نداشته باشند، می‌توانند طی جلسه ای نسبت به عزل آن‌ها و انتخاب افراد جدید تصمیم گیری کنند.

انتهای پیام /


برچسب ها: حقوق عامه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *