گفت‌وگو|

ابراهیمی: تیم ملی باید در بازی‌های رسمی برنده شود/ پرسپولیس همیشه مشکل مالی داشته

0:48 - 23 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۱۲۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
ابراهیمی: تیم ملی باید در بازی‌های رسمی برنده شود/ پرسپولیس همیشه مشکل مالی داشته
کارشناس فوتبال گفت: به عنوان مربی تیم فوتبال پرسپولیس ۵ سال قهرمان ایران شدیم، اما آیا طلب ۳۹ میلیون تومانی من را دادند؟

ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل اردن اظهار داشت: تیم ملی در رقابت‌های چهار جانبه اردن موفق شد میزبان را شکست بدهد. این بازی‌های تدارکاتی بد نیست و سرمربی می‌تواند نفرات اصلی و ترکیبش را برای بازی‌های مهم و رسمی پیش‌رو بشناسد. در زمان سرمربیگری‌ام در تیم ملی با تیم‌های باشگاه‌های داخلی هم بازی تدارکاتی انجام می‌دادیم. پیروزی یا باخت در این بازی‌ها تاثیر آنچنانی ندارد و اصل کار در بازی‌های رسمی است. چون بازی‌های مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا خیلی مهم است و باید در آنجا نتیجه لازم را بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تیم ملی فوتبال ایران با تیم‌ها بزرگ بازی دوستانه انجام نمی‌دهد، عنوان کرد: تیم‌های قوی‌تر بازی‌های دوستانه خودشان را بر اساس تقویم برگزار می‌کنند و برنامه‌های بازی‌های تدارکاتی‌شان تا یک سال دیگر هم پُر است. تیم ملی ایران در صورتی که یکی از تیم‌های بزرگ دنیا جای خالی در تقویم‌اش داشته باشد، موفق می‌شود با تیم قوی‌تری بازی کند.

*کشور‌های کوچکی مثل امارات و قطر سرمایه‌گذاری سرسام‌آوری انجام داده‌اند

کارشناس فوتبال در مورد سرمایه‌گذاری تیم‌های کوچک آسیایی گفت: ۴۴ سال است در جام ملت‌ها قهرمان نشدیم و باید دید که چه زمانی این طلسم شکسته می‌شود. اما در سال‌های اخیر هم کشور‌های کوچکی مثل امارات و قطر برای رشد و پیشرفت در فوتبال سرمایه‌گذاری سرسام‌آوری انجام داده‌اند. حتی تیم‌های درجه ۲-۳ آسیا که حرفی برای گفتن ندارند نیز در حال کار کردن هستند تا مقابل تیم‌های قدرتمندتر نتیجه بگیرند.

پیشکسوت فوتبال در خصوص انتقاد گل‌محمدی از مشکلات مالی عنوان کرد: مشکل همیشگی پرسپولیس، مسائل مالی است و یحیی گل‌محمدی درباره گرفتن حق و حقوق خودش و بازیکنانش انتقاد می‌کند. من خودم مربی تیم فوتبال پرسپولیس بودم و ۵ سال (از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱) قهرمان شدیم. از آن سال‌ها هنوز ۳۹ میلیون تومان طلب دارم، اما آیا این پول را به من دادند؟ این پول در آن زمان ارزش داشت و می‌شد در بهترین جای تهران خانه خرید.

*اگر زورشان می‌آید پول فوتبالیست را بدهند فوتبال حرفه‌ای را کنسل کنند

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: چند سالی است که دیگر فوتبال حرفه‌ای شده و بازیکنان و مربیان قراردادهای میلیاردی می‌بندند. اگر قراردادی بین باشگاه و فوتبالیست‌ها وجود دارد باید حق و حقوق‌شان را به صورت کامل بدهند. مسئولان ورزش و فوتبال باید تکلیف را روشن کنند، اگر زورشان می‌آید پول فوتبالیست را بدهند پس بهتر است فوتبال حرفه‌ای را کنسل کنند.

ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: ورزشکاران و فوتبالیست‌ها در میادین بین‌المللی افتخارآفرین هستند و پرچم ایران را در مسابقات به اهتزاز درمی‌آورند. باید بیشتر به ورزشکاران رسیدگی کنند تا بهتر از این مقابل تیم‌های خارجی نتیجه بگیرند. فوتبال همیشه توانسته با پیروزی‌هایش در رقابت‌های بزرگ دنیا شادی و نشاط را به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *