گفت‌وگو|

گزارشات مردمی فساد در شهرداری تهران چگونه بررسی می‌شود؟

8:45 - 23 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۴۲۱۱
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
گزارشات مردمی فساد در شهرداری تهران چگونه بررسی می‌شود؟
رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران به بیان توضیحاتی در خصوص روند رسیدگی به به گزارشات فساد در شهرداری پرداخت و گفت: از همان ابتدا فردی که گزارشگری فساد می‌کند از همان ابتدا و برقراری تماس تحت پوشش و حمایت قرار می‌گیرد.

رضا ناصری سرای در گفت‌وگو با میزان در خصوص روند رسیدگی به به گزارشات فساد در شهرداری گفت: غالب موضوعات در خصوص گزارشگری فساد مدارک و مستندات به خصوصی ندارد و به صورت اتهام مطرح می‌شود و نهاد‌های نظارتی پس از بررسی مدارک خاصی به دست نمی‌آورند و فساد بسیاری از این افراد اثبات نمی‌شود، به همین دلیل از مردم درخواست می‌کنیم هنگام گزارشگری فساد مدارک و مستندات را به ما ارائه دهند.

وی ادامه داد: در این رابطه بستر تماس امن ایجاد کرده‌ایم و از لحظه‌ای که فردی که گزارشگری فساد می‌کند تحت پوشش و حمایت ما قرار می‌گیرد و شماره تماس فرد گزارش دهنده حتی در سیستم رسیدگی هم حفوظ می‌ماند.

رئیس مرکز سامانه ۱۳۷ پلاس ادامه داد: لحظه‌ای که گزارش ثبت می‌شود ما یک پایش اولیه انجام می‌دهیم که بررسی کنیم آیا اسم، زمان، مکان، موضوع و هدف گزارش مشخص است یاخیر، پس از بررسی مدارک و مستندات وتطبیق آن با آیین نامه آیین گزارش به یکی نهاد‌های نظارتی شهرداری از جمله حراست و یا بازرسی می‌رود، حراست در موضوعاتی نظیر رشوه، تبانی، زمین خواری و به طور کلی تخلفات فردی ماموریت دارد و بازرسی در موضوعات فرایندی، مانند به‌کار گیری امضای طلایی در فرآیندی خاص وارد عمل می‌شود.

رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران ضمن اشاره به اینکه این نهاد‌های نظارتی موظف هستند طی یک بازه زمانی بررسی‌های لازم را انجام دهند و نظرشان منعکس کنند تا گزارش به کمیته رسیدگی عادی برود، افزود: از این مرحله به بعد روال کار شبیه فرایند رسیدگی تخلفات اداری و شکایات مردمی است. شهرداری برای کارمندانش هیات تخلفات اداری و رسیدگی به گزارشات دارد و این گزارشات در این هیات‌ها مطرح می‌شود و اگر موضوع قضایی شود آن گزارش همراه با مدارک و مستندات برای صدور رای به دستگاه قضایی ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

 


اسماعیل زارعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
0
0
خوب اگر خود حراست مشکل داشته باشه و باج میگیره اون موقع چاره کار چیه....؟
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *