گفت‌وگو|

برنامه شهرداری تهران برای راه‌اندازی نظام یکپارچه اداره پایتخت

9:42 - 27 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۹۳۲۰
برنامه شهرداری تهران برای راه‌اندازی نظام یکپارچه اداره پایتخت
رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران گفت: باید تمام ماموریت‌های ۱۱۰، ۱۱۵، ۱۲۵ و ... در یک جا تعریف شود چرا که در اغلب ماموریت‌هایی که آتش‌نشانی حضور دارد اورژانس هم باید حضور داشته باشد و باید بتوانیم کار را برای شهروندان ساده کنیم و آن‌ها با یک تماس خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

خبرگزاری میزان - رضا ناصری سرای در گفت‌وگو با میزان در خصوص همکاری بین بخشی شهرداری تهران با سایر نهاد‌ها برای حل مشکلاتی که در شهر تهران وجود دارد به ۲ یا چند نهاد مربوط می‌شود گفت: ارتباط بین بخشی در شهرداری تهران وجود دارد، برخی گزارشات مردمی به شهرداری مربوط نمی‌شوند و بر عکس بعضی گزارشات به ما مربوط می‌شود و به دستگاه‌های دیگر گزارش داده می‌شود برای مثال این اتفاق بین شهرداری تهران و اداره آب و فاضلاب و شهرداری تهران و یا اداره برق رخ می‌دهد و در این شرایط ممکن است شهروند با ما ارتباط برقرار کند و مسائلی را مطرح کند که به وظایف شهرداری تهران مرتبط نیست.

وی ضمن اشاره به اینکه در مواردی درخواست شهروند را دریافت می‌کنیم و به صورت سنتی به دستگاه مربوطه ارجاع می‌دهیم، ادامه داد: این اقدام توسط مناطق انجام می‌شود، برای مثال هر منطقه شهرداری با اداره برق ناحیه ارتباط دارد و درخواست‌های مربوط را به ادراه برق ناحیه مورد نظر منعکس می‌کند و با یکدگر تعامل دارند.

رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران افزود: ما برنامه‌ای در این مورد داشتیم و آن برنامه این است که بتوانیم در شهر تهران این امر را محقق کنیم که اگر شهروندی مسئله‌ای را در رابطه با شهر تهران به هر کدام از دستگاه‌ها گزارش داد دیگر به صورت سنتی این درخواست‌ها به دستگاه مربوطه ارجاع داده نشود، در این خصوص انجام کاری را آغاز کردیم و تفاهماتی حاصل شده تا نظام یکپارچه اداره شهر تهران ایجاد شود که چند ضلع از جمله شهرداری دارد و سایر دستگاه‌ها هم اختیارتی دارند.

ناصری سرای ضمن بیان اینکه  بیش از ۱۰ مرکز تماس در شهر تهران داریم که حدود ۷ مرکز خدماتی هستند، توضیح داد: این امر را مطرح کردیم که برای خدمات فوریتی شهری صرف‌نظر از اینکه این مورد به کدام دستگاه مربوط است مردم یک درگاه را بشناسند و با آن ارتباط بگیرند و این موضوعی است که در حال حاضر شهرداری آن را دنبال می‌کند و در آن حوزه مسئولیت گرفته است.

وی با بیان اینکه  مدیریت بحران در حال دنبال کردن فوریت‌های جانی است، اظهار کرد: باید تمام ماموریت‌های ۱۱۰، ۱۱۵، ۱۲۵ و ... در یک جا تعریف شود چرا که در اغلب ماموریت‌هایی که آتش‌نشانی حضور دارد اورژانس هم حضور داشته باشد و باید بتوانیم کار را برای شهروندان ساده کنیم و آن‌ها با یک تماس خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران در رابطه با فوریت‌های شهری با اشاره به اینکه حدود ۱۲ دستگاه خدماتشان با ما طلاقی دارد، بیان کرد: تفاهمی با این دستگاه‌ها صورت گرفته که حتما سرویس‌ها با یک‌دیگر لینک باشند و بتوانیم ارتباط یکپارچه‌ای را با یک‌دیگر شکل دهیم.

انتهای پیام/





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *