گفت‌وگو|

فرآیند رسیدگی سامانه ۱۳۷ پلاس به درخواست‌های مردمی؛ از نحوه انتقال درخواست تا مدت زمان رسیدگی

7:45 - 16 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۷۵۱۹
فرآیند رسیدگی سامانه ۱۳۷ پلاس به درخواست‌های مردمی؛ از نحوه انتقال درخواست تا مدت زمان رسیدگی
رییس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران به بیان توضیحاتی در خصوص نحوه رسیدگی به درخواست‌های مردمی مراجعه کنندگان به سامانه ۱۳۷ پلاس پرداخت.

خبرگزاری میزان - رضا ناصری سرای در گفت‌وگو با میزان در رابطه با نحوه رسیدگی سامانه ۱۳۷ پلاس به درخواست‌های شهروندان گفت: یکی از ویژگی‌های سامانه این است که هر رکنی از شهرداری تهران از مدیرعامل یک سازمان، معاون شهردار و حتی شهردار تهران تا کارشناس یک ناحیه و رئیس اداراه که وظایفی دارد در سامانه یک کارتابل دارند و هر آنچه را که مردم ثبت کنند بلافاصله در کارتابل متولی مربوطه انعکاس پیدا می‌کند.

وی ضمن اشاره به اینکه به محض اینکه شهروندی تماس بگیرد کارشناس پاسخگو در ستاد یا نواحی بر اساس موقعیت جغرافیایی که شهروند اعلام می‌کند پیام شهروند را در کارتابل کارشناس مربوطه نمایش می‌دهد، ادامه داد: اینکه چه زمانی طول می‌کشد تا به درخواست شهروند رسیدگی شود کاملا به نوع درخواست شهروند بستگی دارد. ما درخواست‌هایی داریم که حتما باید زیر ۲ ساعت تعیین تکلیف شوند و بازخوردش به شهروند داده شود و در مقابل پیامی هم داریم که ۳ ماه فرصت اجرا دارد.

ناصری سرای ادامه داد: هر درخواست در چند مرحله از جمله ثبت گزارش، رسیدگی به گزارش، رسیدگی ویژه به گزارش و در نهایت مرحله بازخورد سنجی است که در آن بازخورد اقدام شهرداری به شهروند داده می‌شود بررسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر رکنی از شهرداری متولی انجام درخواستی است اظهار کرد: گاهی برخی درخواست‌ها قابل انجام نیست، برخی زمان‌بر و بعضی هم تکراری است، مثلا احتمال دارد ۵۰ نفر در یک مرحله هم‌زمان موضوعی را مطرح کنند یا در شرایطی ممکن است هنگامی که ما درخواست شهروند را به واحد مربوطه ارجاع می‌دهیم و انتظارات شهروند را مطرح می‌کنیم آن واحد اعلام کند که این درخواست قابل انجام نیست و از حیطه وظایف ما خارج است، البته اگر شهروند نسبت به این موضوع اعتراض داشته باشد ما به عنوان رسیدگی ویژه ورود پیدا می‌کنیم تا مشخص شود بر اساس ضوابط و قوانین حق با شهروند است یا واحد اجرایی.

 رییس سامانه ۱۳۷ پلاس ضمن بیان اینکه اگر حق با شهروند بود کتبا رضایتش جلب و کار مورد نظر انجام می‌شود و یک نمره منفی برای واحد اجرایی و مدیر آن واحد لحاظ می‌شود، عنوان کرد: بخشی بسیاری از کارها در شهرداری توسط پیمان‌کاران و افرادی که از کارکنان شهرداری نیستند انجام می‌شود و ما در حال کار روی این موضوع هستیم که بتوانیم تاثیر پیام‌های شهروندان روی دریافتی پیمان‌کاران را ارزیابی کنیم ببینیم وبرای مثال در مورد کار فردی که پیمان‌کار فضای سبز یک منطقه است مردم تا چه حد از کیفیت فضای سبز آن منطقه راضی هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *