ضرورت توانمندسازی مهارتی در جهت خودکفایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)

14:43 - 26 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۰۰۵
ضرورت توانمندسازی مهارتی در جهت خودکفایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) برضرورت توانمندسازی مهارتی در جهت خودکفایی مددجویان تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)، جعفر صباغیان در همایش کشوری حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال باید ارتقای سطح کیفی و کمی را در نظر بگیریم، افزود: شغلی که برای مددجویان ایجاد می‌شود باید با ثبات پایدار و با درآمد مکفی باشد.

وی ادامه داد: باید بتوانیم منابع مورد نیاز را در سطح ملی و استانی پیگیری کنیم تا بتوانیم اشتغال بیشتری برای مددجویان ایجاد کنیم. همچنین نظارت بر اشتغال حائز اهمیت است و باید برای حفظ پایداری و ثبات شغل‌ها پایش‌های مستمر انجام شود.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: باید از روزمرگی فاصله بگیریم و تلاش کنیم در زمینه اشتغال تحول جدیدی ایجاد کنیم. بخشی از فعالیت در حوزه اشتغال باید به تحول‌آفرینی در این زمینه اختصاص یابد.

صباغیان اظهار کرد: ۱۲۰ خدمت به مددجویان کمیته امداد با هدف کاهش آثار فقر در خانوار‌ها انجام می‌شود هر چه در حوزه اشتغال فعالیت کنیم فقر در جامعه کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: باید زمانی مددجو از چرخه حمایت خارج شود که اطمینان پیدا کنیم که شغل ایجاد شده به درآمد ثابت و پایداری رسیده است.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ کار و اشتغال نیز یکی دیگر از مولفه‌های کاهش فقر در جامعه است تاکید بر اشتغال در فرهنگ دینی ما در احادیث بسیاری آمده است و باید برای فرهنگسازی در زمینه اشتغال تلاش کنیم.

وی بیان کرد: آموزش‌های مهارتی نیز یکی دیگر از زمینه‌های ایجاد اشتغال است که با توانمندسازی مهارتی مددجویان زمینه جذب شغل برای آن‌ها فراهم می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *