همکاری‌های ایران و کویت در حوزه سلامت گسترش می یابد

13:08 - 26 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۹۸۵
همکاری‌های ایران و کویت در حوزه سلامت گسترش می یابد
معاون وزیر بهداشت کویت با اشاره به پیشرفت‌های پزشکی در جمهوری اسلامی ایران از علاقمندی کشورش به گسترش همکاری‌ها در حوزه سلامت با کشورمان خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وبدا، مصطفی، معاون بهداشت وزارت بهداشت کویت در حاشیه برگزاری هفتاد و یکمین اجلاس کمیته منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت که در دوحه قطر در حال برگزاری است، در دیدار با علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت کشورمان گفت: با توجه به پیشرفت‌های حوزه علوم پزشکی در ایران و اشتراکات فرهنگی، علاقمند به گسترش همکاری در حوزه سلامت با ایران هستیم.
 
رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیت‌ها و زیر ساختهای مناسبی در حوزه سلامت است.
 
وی از وزیر بهداشت و معاون بهداشت کویت برای  سفر به ایران و بازدید از  توانمندی های کشورمان در حوزه سلامت دعوت کرد. 
 
رئیسی همچنین از معاون بهداشت کویت و  مقامات بهداشتی این کشور برای اعطای جایزه کویت در حوزه سرطان، بیماری های قلب و عروق و دیابت قدردانی کرد و افزود: اهدای چنین جوایزی باعث ایجاد انگیزه و رقابت در میان محققان می شود.
 
وی گفت: ایران و کویت می توانند در زمینه تحقیق و دارو و تجهیزات پزشکی همکاریهای خوبی داشته باشند.
 
 محمد حسین نیکنام، دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت نیز در این دیدار بیان کرد: حاشیه اجلاس ها فرصت مناسبی است دیدارهایی با مقامات بهداشتی داشته و این دیدارها زمینه ساز گفتگو و تبادل تجربیات است.
 
وی گفت: یکی از اولویتهای ما، گسترش همکاری با کشور های همسایه خصوصا کویت است..
 
گفتنی است که ﻫﻔﺘﺎﺩ و یکمین ﻧﺸﺴﺖ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺍﯼ ﺩﻓﺘﺮ ﻣﺪﯾﺘﺮﺍﻧﻪ ﺷﺮﻗﯽ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ (امرو) ﺑﺎ ﺷﻌﺎﺭ «سلامت موضوع فرامرزی: اقدام، دسترسی، برابری» ﺩﺭ ﺷﻬﺮ دوحه قطر ﻭ ﺑﺎ ﺣﻀﻮﺭ همه ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﻋﻀﻮ در حال ﺑﺮگزاری است.

شایان ذکر است اجلاس سالیانه کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی، یکی از مهمترین رویدادهای منطقه ای در راستای تصمیم سازی و تنظیم سیاست های سلامت منطقه است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *