لحظه شماری برای تاریخ‌سازی در ناپل؛ اسپالتی و شاگردانش امروز قهرمان می‌شوند؟

15:09 - 10 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۹۳۶
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
لحظه شماری برای تاریخ‌سازی در ناپل؛ اسپالتی و شاگردانش امروز قهرمان می‌شوند؟
تیم فوتبال ناپولی می‌تواند امروز قهرمانی خود در سری آ را قطعی کند.

خبرگزاری میزان - فوتبال باشگاهی ایتالیا پس از قهرمانی‌های یوونتوس، اینتر و میلان حالا قهرمانی جدید به خود می‌بیند؛ ناپولی تیمی یکدست، منسجم و قدرتمند که با شاهکار سرمربی خود مدتهاست بعنوان شانس اول قهرمانی سری آ معرفی می‌شود و حالا یک قدم تا رسیدن به قهرمانی فوتبال ایتالیا پس از ۳۳ سال فاصله دارد.

آخرین قهرمانی ناپولی در فصل ۹۰-۱۹۸۹ سری آ رقم خورد. ۳۳ سال پیش و زمانی که هنوز برد در فوتبال ۲ امتیازی بود. درخشش زوج مارادونا - کارکا در کنار ستاره هایی، چون آلمائو، چیرو فررا، جانفرانکو زولا، جیووانی فرانچینی، آندرا کارناواله و... قهرمانی را به تیم آلبرتو بیگون هدیه کرد و حالا لوچانو اسپالتی مربی کم ادعا و آشنا به فوتبال ایتالیا با بازیکنان نه چندان مطرح، اما پرتلاشی، چون ویکتور اوسیمن، خویچا کوراتسخلیا، زامبوآنگیسا، لوبوتکا، کیم‌مین جائه، الکس مرت و... در حال تکرار آن است.

پارتنوپی درست در روز‌هایی که سری آ برترین لیگ جهان بود و بزرگترین ستارگان فوتبال در تیم‌های ایتالیایی توپ می‌زدند توانست قهرمان کالچو شود. فصلی که کلینزمن، ماتئوس و برمر آلمانی همراه با زنگا و برگومی در اینتر، فن باستن، رود گولیت و رایکارد هلندی در کنار مالدینی و بارزی در میلان و لوئیجی آگوستینی، سالواتوره اسکیلاچی، جیانکارلو ماروکی در یوونتوس و نیز ستارگانی، چون روبرتو باجو، رودی فولر، روبرتو مانچینی و... در سایر تیم‌ها مشغول درخشش بودند.

هفته ۳۲ سری آ جمعه، شنبه و یکشنبه با دیدار‌های مهم و جذابی پیگیری خواهد شد. ناپولی امروز ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه دیگو مارادونا میزبان سالرنیتانا خواهد بود و کار سختی برای پیروزی نخواهد داشت. چند ساعت پیش از این دیدار، لاتزیو در ورزشگاه سن‌سیرو مهمان اینتر خواهد بود و اگر نتواند میزبان خود را شکست دهد ناپولی با پیروزی مقابل حریفش می‌تواند خود را قهرمان فوتبال ایتالیا بداند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *