گزارش|

ایران - قطر؛ به وقت انتقام/ خاطره تلخِ شکست در جام ملت‌ها را پاک کنید

0:45 - 24 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۴۸۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
ایران - قطر؛ به وقت انتقام/ خاطره تلخِ شکست در جام ملت‌ها را پاک کنید
تیم ملی فوتبال ایران، امشب از هفته چهارم مرحله سوم مقدماتی جام جهانی به مصاف قطر خواهد رفت.

خبرگزاری میزان - ۸ ماه از آخرین تقابل عنابی‌پوشان مقابل یوز‌های ایرانی می‌گذرد و قطری‌ها در آن زمان موفق شدند پس از ۱۰ بازی تابو شکنی کنند و مقابل تیم ملی ایران به برتری برسند تا از آن مسابقه یک خاطره تلخ مثل جام جهانی ۲۰۱۸ مقابل پرتغال برای تمام ایرانی‌ها به یادگار بماند.

حال امشب در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ بار دیگر این ۲ تیم باید مقابل هم قرار بگیرند و باید دید شاگردان قلعه‌نویی روحیه انتقام از عفیف و یارانش را دارند یا خیر.

ایران - قطر: دیدار انتقامی یوز‌های ایرانی مقابل عنابی‌پوشان؛ تفکرات قلعه‌نویی اینبار جواب می‌دهد؟

در چهارمین هفته از مرحله سوم  رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶، امشب‌ از ساعت ۱۹:۳۰ بین تیم‌های ایران و قطر در ورزشگاه راشد امارات برگزار خواهد شد. این دیدار که پیش از این قرار بود در ایران و در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار شود که به دلیل بهانه جویی قطری‌ها و استدلالات غیرورزشی در کشور ثالث برگزار می‌شود تا شاگردان امیر قلعه نویی در یک بازی خانگی در خارج از خانه از رقیب قطری پذیرایی کنند.

تیم داوری

با اعلام فیفا یوسوکو آراکی به عنوان داور و یون میهارا و کوتو واتانه‌به به عنوان کمک داور قضاوت این دیدار را برعهده خواهند داشت. هیروکی کاساهارا به عنوان داور چهارم برای این مسابقه انتخاب شده است.

پیش بازی ایران و قطر؛ لِذت انتقام با یورش یوزهای زخمی

نکات آماری

شاگردان قلعه نویی در مرحله سوم این رقابت‌ها مقابل ۳ تیم؛ قرقیزستان، امارات و ازبکستان قرار گرفته که در این ۳ بازی ۲ برد اقتصادی مقابل قرقیزستان و امارات به دست آورده‌اند و هفته گذشته نیز برابر ازبکستان با تساوی بدون گل متوقف شد.

طبق آمار به نظر می‌رسد تنها حُسن تیم امیر قلعه‌نویی عدم دریافت گل در این مرحله باشد و باید دید این آمار را برابر تیم ملی قطر هم حفظ هم خواهد کرد یا خیر. با این وجود، ملی‌پوشان باتوجه به گل زده کمتر و با ۷ امتیاز پس از ازبکستان در رده دوم جدول گروه اول قرار گرفته‌اند.

در سوی مقابل تیم عنابی پوش که عنوان قهرمان آسیا را یدک می‌کشد در ۳ دیدار برابر امارات، کره شمالی و قرقیزستان، یک باخت، یک مساوی و یک برد کسب کرده است. قطری‌ها در کمال تعجب در دیدار نخست برابر امارات تن به شکست ۳ بر یک دادند تا زنگ خطر خیلی زود برای شاگردان تین‌تین مارکز به صدا در بیاید. آن‌ها در بازی دوم برابر کره شمالی با نتیجه ۲ بر ۲ متوقف شدند و برد ۳ بر یک برابر قرقیزستان تقریباً آن‌ها را نجات داده و دوباره به جدول بازگشته‌اند و با ۳ امتیاز اختلاف نسبت به ازبکستان و ایران در رده سوم جای دارند. قطری‌ها در صورت کسب برد در بازی امشب حتی می‌توانند به برابری امتیاز با تیم ملی ایران برسند.

پیش بازی ایران و قطر؛ لِذت انتقام با یورش یوزهای زخمی

تیم ملی ایران تاکنون ۲۵ مرتبه برابر تیم ملی قطر قرار گرفته است که سهم یوز‌ها ۱۶ برد بوده و ۵ بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است. هرچند فاصله بین برد‌های قطر مقابل ایران زیاد بوده، اما آن‌ها در تاریخ تاکنون ۴ بار موفق به پیروزی برابر ایران شده‌اند. آخرین رویارویی ۲ تیم به جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ بازمی‌گردد که تیم ملی در دیدار نیمه نهایی مغلوب عنابی‌پوشان قطری شد تا شاگردان قلعه نویی با بدشانسی بار دیگر فرصت حضور در فینال را از دست بدهند. این مسابقه با نتیجه ۳ بر ۲ به سود عنابی‌ها به پایان رسید تا چهارمین شکست یوز‌های ایرانی برابر این تیم حاشیه خلیج فارس به تلخ‌ترین شکل ممکن رقم بخورد. به همین دلیل، امیر و شاگردانش انگیزه زیادی برای کسب پیروزی در بازی امشب دارند تا انتقام آن شکست تلخ در جام ملت‌ها را هم از حریفشان بگیرند.  

ایران در تعداد گل زده نیز از تیم قطری پیش است و با ۴۳ بار گشودن دروازه این تیم رکورددار است، اما در سوی مقابل قطری‌ها ۱۹ بار موفق شده‌اند دروازه ایران را باز کنند.

ایران هرگاه میزبان بوده بازنده نشده و نکته جالب دیگر این است که قطری‌ها هرگاه مقابل ایران برنده شدند تا مدت زیادی نتوانستند به صورت متوالی پیروز شوند. بهترین گلزنان تیم ملی ایران مقابل قطر سردار آزمون با ۴ گل، علیرضا جهانبخش با ۳ گل و مهدی طارمی با ۲ گل در ترکیب امشب مقابل قطر حضور خواهند داشت. در طرف دیگر معز علی، اکرم عفیف و جابر ۳ بازیکنی هستند که تنها یک گل به ایران زده‌اند و در بازی امشب احتمالاً حاضر خواهند بود.

پیش بازی ایران و قطر؛ لِذت انتقام با یورش یوزهای زخمی

نکات فنی

تیم ملی قطر نسبت به ۲ بازی نخست این مرحله که با یک امتیاز همراه بود، در این فیفادی رقابت‌ها را جدی‌تر شروع کردند و در آخرین دیدار مقابل قرقیزستان ۳ بر یک پیروز شدند. در این بازی بوعلام خوخی مدافع و اکرم عفیف کاپیتان تیم ملی قطر نمره عالی ۸ را گرفتند. عملکرد سمت چپ عنابی‌ها در بازی آخر فوق العاده بود و درصد بالایی از حملات آن‌ها از سمت عبدالحسن کریم، احمد فتحی و جونیور انجام شد که همگی نمرات عالی را کسب کردند و در نوک حمله معزعلی موفق شد یک گل و یک پاس گل ثبت کند. نقاطی که میلاد محمدی مأمور مهار آن‌ها است.

تیم ملی ایران بازی سنگینی مقابل ازبکستان داشت و بر خلاف عملکرد نه چندان خوب جهانبخش و سردار آزمون و اخراج حردانی؛ سایر بازیکنان عملکرد خوبی به جا گذاشتند. ایران تحت هدایت قلعه نویی روند سینوسی زیادی داشته و نگاه هواداران به این است که او یک بازی انتقامی را مقابل قطر به نمایش بگذارد، اما این احتمال وجود دارد که یک عملکرد متفاوت مقابل قطر ثبت کند.

در شبی‌ که تیم ملی ایران قدوس و حردانی را به دلیل محرومیت و جلالی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد باید دید که یوز‌ها مقابل تیم کامل و بدون غایب قطر چه خواهند کرد. البته گفته شده که پدرو میشل و همام الامین، ۲ بازیکن تیم ملی فوتبال قطر به دلیل مصدومیت احتمالاً در دیدار برابر ایران غایب خواهند بود و حضورشان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

حال با این تفاسیر باید منتظر بمانیم و ببینیم قلعه نویی چه تفکراتی برای بازی امشب خواهد داشت و آیا می‌تواند آن باخت تلخ در جام ملت‌های آسیا را مقابل قطر جبران کند یا اینکه فارغ از هر ذهنیتی به دنبال متوقف کردن تیم‌های مدعی می‌ماند. این یک فرصت ویژه برای یوز‌های ایرانی است تا انتقام آن شب تلخ را از قطری‌ها بگیرند اگر چه دیگر شانسی را برای جام ملت‌ها زنده نمی‌کند، اما حداقل شاید تلخی آن شکست را کمتر کند.

ایران - قطر؛ به وقت انتقام/ خاطره تلخِ شکست در جام ملت‌ها را پاک کنید

ترکیب احتمالی ایران مقابل قطر

علیرضا بیرانوند، آریا یوسفی، شجاع خلیل‌زاده، علی نعمتی، میلاد محمدی، محمد کریمی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، محمد محبی و سردار آزمون.

ترکیب احتمالی قطر مقابل ایران

مشعل برشام، جاسم جابر،  بوعلام خوخی، لوکاس مندز، عبدالکریم حسن، محمد وعد، ابراهیم الحسن، ادمیلسون جونیور، اسماعیل محمد، معز علی و اکرم عفیف.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *