آماده باش ارتش الجزایر در مرزهای این کشور با لیبی

20:58 - 24 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۹۳۴۹
رییس ستاد مشترک ارتش الجزایر و معاون وزیر دفاع این کشور، از آماده باش نیروهای ارتش در مرزهای این کشور با لیبی به علت نگرانی از قاچاق سلاح و ناآرامی ها در لیبی خبر داد.
به گزارش گروه بین الملل به نقل از خبرگزاری رویترز، احمد قاید صالح افزود: با توجه به ناآرامی ها و شرایط امنیتی بی سابقه در منطقه ما باید آمادگی خود را حفظ کنیم و نسبت به هر گونه تعرض احتمالی هوشیار باشیم.

مقامات کشور الجزایر که بیش از هزار کیلومتر مرز مشترک با لیبی دارد، نسبت به کشیده شدن خشونت ها از لیبی به داخل خاک کشورشان هشدار داده اند.

گزارش ها نشان می دهد که الجزایر حضور نظامی خود را با استقرار نیروهای بیشتر و با استفاده از هواپیماهای شناسایی در مرزهای لیبی تشدید کرده است.

از سوی دیگر وزارت دفاع الجزایر با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای این کشور شب گذشته یک تروریست خطرناک را در یک عملیات شبانه در ایالت تیبازه واقع در 90 کیلومتری غرب الجزیره پایتخت این کشور از پای درآوردند.

طبق اعلام وزارت دفاع الجزایر، یک قبضه سلاح کلاشنیکوف، مقادیری مهمات جنگی، بمب دست ساز و تلفن همراه از این تروریست کشف و ضبط شد.

برخی منابع داخلی الجزایر اعلام کردند که فرد کشته شده سرکرده گروهک تروریستی داعش در ایالت تیبازه بوده است.

همچنین الجزایر با هدف جلوگیری از قاچاق اسلحه و ورود تروریست ها٬ هزاران نیروی نظامی را در امتداد مرز 1200 کیلومتری خود با مالی و نیجر در جنوب این کشور و همچنین نزدیکی مرزهای لیبی٬ مستقر کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *