کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی|

گروسی: منتظر ارتباط با رئیس‌جمهور ایران هستم

12:52 - 26 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۳۷۲
گروسی: منتظر ارتباط با رئیس‌جمهور ایران هستم
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آغاز کنفرانس عمومی این نهاد گفت که مشتاقانه منتظر ارتباط با رئیس‌جمهور ایران است.

خبرگزاری میزان – شصت‌و‌هشتمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از امروز دوشنبه، ۲۶ شهریور، در وین آغاز شد.

این نشست تا روز ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) ادامه خواهد داشت و علاوه بر بیانیه کشور‌های مختلف، گزارش سالانه آژانس برای سال ۲۰۲۳ نیز بررسی خواهد شد.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در آغاز این کنفرانس گفت: من مشتاقانه منتظر ارتباط با رئیس‌جمهور ایران به‌منظور ارائه اطمینان‌خاطر به جامعه بین‌المللی در مورد صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران هستم.

محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سخنرانی کرده و به شرح مواضع کشور و برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

اروپا: درباره ایران به راه‌حل دیپلماتیک پایبندیم

کارل هالگارد، سفیر و نماینده دائم اتحادیه اروپا نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: این یک اولویت امنیتی کلیدی برای اتحادیه اروپاست که تضمین کند ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا همچنان به راه‌حل دیپلماتیک برای موضوع هسته‌ای ایران متعهد است، بیان کرد: در این زمینه، ما از همه کشور‌ها می‌خواهیم از اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل حمایت کنند.

نماینده اتخادیه اروپا ادعا کرد: متاسفیم که ایران اقداما‌های لازم را برای بازگشت به تعهدات هسته‌ای خود تحت برجام که اتحادیه اروپا همچنان به آن متعهد است، انجام نداده است.

هالگارد مدعی شد: پیشرفت‌های هسته‌ای بی‌وقفه ایران بازگشت به برجام را به‌طور فزاینده‌ای چالش‌برانگیز کرده است؛ خطر بحران اشاعه هسته‌ای در منطقه در نتیجه افزایش مسیر هسته‌ای ایران در حال افزایش است.  

وی در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود گفت: این بسیار نگران‌کننده است که در ۱۵ ماه گذشته هیچ پیشرفتی در راستای اجرای بیانیه مشترک مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۱) صورت نگرفته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *