ارتش یمن یک پهپاد آمریکایی دیگر را سرنگون کرد

11:23 - 26 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۳۳۵
ارتش یمن یک پهپاد آمریکایی دیگر را سرنگون کرد
ارتش یمن یک فروند پهپاد آمریکایی دیگر را از نوع ام‌کیو-۹ با موشک زمین به هوای بومی بر فراز استان زمار سرنگون کرد.

خبرگزاری میزان - یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، امروز دوشنبه ۲۶ شهریور، گفت که پدافند هوایی این کشور یک فروند پهپاد آمریکایی ام‌کیو-۹ را سرنگون کرد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن بیان کرد: پدافند هوایی ما یک فروند پهپاد آمریکایی ام‌کیو-۹ را با موشک زمین به هوای ساخت داخل در هنگام انجام ماموریت خصمانه در حریم هوایی استان ذمار سرنگون کرد.

سریع یادآور شد: این سومین پهپاد طی یک هفته و دهمین پهپاد از این نوع است که پدافند هوایی ما در نبرد حمایت از غزه توانسته آن را ساقط کند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن با بیان اینکه عملیات ما برای دستیابی به پیروزی مردم فلسطین در زمین و دریا ادامه دارد، تاکید کرد: تا زمانی که تجاوز متوقف نشود و محاصره مردم فلسطین در غزه لغو نشود، عملیات ما متوقف نخواهد شد.

این مقام ارشد یمنی گفت: در نبرد «فتح موعود و جهاد مقدس»، نیرو‌های ما به مقابله با تجاوز‌های آمریکا و انگلیس و تحرکات خصمانه آن ادامه خواهند داد.

سرنگونی این پهپاد در حالی صورت می‌گیرد که ارتش یمن در جدیدترین عملیات خود علیه رژیم صهیونیستی، روز یکشنبه گذشته یک هدف نظامی صهیونیست را در منطقه یافا، در عمق اراضی اشغالی، هدف قرار داد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در تشریح این عملیات گفت: عملیات با موشک بالستیک مافوق صوت جدید انجام شد که موفق به رسیدن به هدف شده و پدافند دشمن در رهگیری و مقابله با آن ناکام ماند؛ این موشک مسافت تخمینی ۲ هزار و ۴۰ کیلومتر را در ۱۱ و‌ نیم دقیقه طی کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: یمن ارتش یمن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *